کنسرت امین بانی در تاریخ 20 تیرماه 1402 در تالار وحدت برگزار شد .
اخبار بنیاد رودکی

برای ترویج خانواده پاک از همه عرصه‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌کنیم/ «حوا» به فهرست جشنواره‌های بین‌المللی کشور اضافه می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بنای اولیه، اصلی، مهم و اساسی انقلاب اسلامی تحکیم بنیان‌های خانواده است، گفت: از همه عرصه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج خانواده پاک و انسانی استفاده می‌کنیم و در همین راستا نیز جشنواره فیلم «حوا» به فهرست جشنواره‌های بین‌المللی کشور اضافه خواهد شد.

ادامه مطلب »
اخبار بنیاد رودکی

برآورده شدن بخش مهمی از انتظارات و توقعات تحولی وزارت فرهنگ در برنامه هفتم توسعه

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه بخش مهمی از انتظارات و توقعات تحولی وزارت فرهنگ در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است، گفت: با تصویب نهایی برنامه هفتم توسعه، اتفاقات و تحولات مهمی در حوزه‌ فرهنگی و هنری کشور رخ خواهد داد.

ادامه مطلب »
اخبار

انقلاب اسلامی نگاه نو و متعالی درباره فعالیت اجتماعی بانوان عرضه کرد/ بازی های بین المللی نوروز بانوان نشان دهنده جایگاه بالای زنان در جامعه دینی است

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به نظریه مترقی به فعالیت های اجتماعی بانوان گفت: حضور مقتدرانه بانوان ورزشکار کشورهای مختلف در ایران اسلامی در شرایطی که دشمن تلاش می کند با تروریسم رسانه ای یک جامعه متحجر از جامعه پیشرفته ایران اسلامی نشان دهد، جای بسی افتخار است.

ادامه مطلب »
اخبار

حکیم نظامی موجب وحدت ایران با کشورهای حوزه تمدنی است/ به دنبال بازگشت انجمن مفاخر به رسالت‌های واقعی هستیم

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه شخصیت های بزرگی چون حکیم نظامی موجب وحدت و احترام ایران با دیگر کشورهای حوزه تمدنی است، گفت: حکیم نظامی متعلق به ایران فرهنگی بزرگ با تمدنی چند هزار ساله است که وقتی با اسلام پیوند خورد چنین بزرگانی را پرورش داد.

ادامه مطلب »
اخبار

اولین اجرای ارکستر ملی تقدیم به زلزله زدگان خوی، ترکیه و سوریه شد

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه جمعه بیست و هشتم بهمن ماه با حضور وزرای فرهنگ و امور خارجه و تقدیم اجرای ارکستر ملی ایران به زلزله‌زدگان خوی، سوریه و ترکیه در تالار وحدت تهران گشایش یافت.

ادامه مطلب »
اخبار

چهارهزار کتابخانه عمومی، مهمترین شبکه فرهنگی کشور به شمار می‌روند/ اهتمام ویژه دولت مردمی نسبت به تسهیل گری و حمایت از زیرساخت های نشر

محمدمهدی اسماعیلی با بیان این که هزینه تمام شده تولید کاغذ مرغوب ایرانی نصف کاغذ خارجی است ابراز امیدواری کرد در یکسال آینده بتوان همه نیازهای داخلی صنعت چاپ، نشر و مطبوعات را از کاغذ ایرانی تامین کرد.

ادامه مطلب »
اخبار

کتاب، پل ارتباطی بین عصرها و نسل‌ها و امکانی برای انتقال فرهنگ، آداب و رسوم محسوب می‌شود/ صیانت از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی-اسلامی کار اندیشمندان و اهالی کتاب است/ توجه به مسائل فرهنگی را از رویکردهای اساسی نظام و دولت مردمی است

رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای برخوردار از خوی استکباری، بدون توجه به فرهنگ و تمدن غنی ملت ایران می‌خواهند آنچه خودشان تشخیص می‌دهند به مردم ما تحمیل کنند، گفت: صیانت از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی-اسلامی کار اندیشمندان است و مهمترین و موثرترین ابزار کار آنها کتاب است که می‌تواند از داشته‌های فرهنگی و تمدنی ما صیانت کند.

ادامه مطلب »
اخبار

تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک برای تقویت سواد رسانه‌ای/ چهارمین نشست همکاری‌های رسانه ای ایران و روسیه برگزار شد

چهارمین نشست کارگروه همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه امروز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بلا چرکسوا معاون توسعه دیجیتال رسانه‌های گروهی فدراسیون روسیه، علیرضا شیروی مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران رسانه‌های مطرح دو کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد.

ادامه مطلب »
اخبار

تمامی زیرساخت های لازم برای گسترش حوزه تئاتر در سراسر کشور فراهم می شود/ اهالی تئاتر امسال خوش درخشیدند

محمدمهدی اسماعیلی حضور و درخشش گسترده اهالی تئاتر شهرهای مختلف در جشنواره تئاتر فجر امسال را اتفاقی بزرگ در تاریخ تئاتر کشور برشمرد و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در کنار اهالی تئاتر تمامی زیرساخت های لازم برای گسترش تئاتر در نقاط مختلف کشور را فراهم کنیم تا اهالی تئاتر هنرمندانه و با افتخار همراه با امیدآفرینی از این ظرفیت ها برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور استفاده کنند.

ادامه مطلب »
اخبار

تنظیم لایحه نوسازی صنعت چاپ الزامی است/ صنعت چاپ از مصادیق اصلی صنایع فرهنگی به شمار می رود/ نمادهای هویتی چون زبان فارسی باید در این صنعت مورد توجه قرار گیرد

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه تنظیم لایحه نوسازی صنعت چاپ الزامی است، گفت: صنعت چاپ و بسته‌بندی از حوزه های مهم در صنایع فرهنگی و ویترین اصلی حوزه پیشرفت کشور به شمار می‌رود که می بایست نمادهای فرهنگی چون زبان فارسی در این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ادامه مطلب »
اخبار

جلال آل احمد پاسدار صیانت از مرزهای تمدن ایرانی اسلامی است/ جشنواره‌های فجر اوج فرهیختگی جوانان ایرانی را نمایان می کند

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به انتخاب جلال آل احمد به عنوان نماد جایزه ادبی گفت: بزرگداشت جلال، صرفا تجلیل از یک شخص فرهیخته نیست؛ بلکه پاسداشت مبارزه طولانی مدت این نویسنده و پاسداری اش از مرزهای تفکر ایرانی اسلامی است در واقع جلال در روزگار غربت این تفکر وارد میدان شد و با شجاعت این پرچم را برافراشت.

ادامه مطلب »
اخبار

رونمایی از آلبوم «سربازنامه» در وصف سردار دلها

آلبوم فاخر موسیقایی «سربازنامه» در وصف شهید سپهبد قاسم سلیمانی با صدای پرواز همای، خواننده سرشناس کشورمان در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی امشب طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده این شهید بزرگوار در تالار وحدت تهران رونمایی شد.

ادامه مطلب »
اخبار

هیچ محدودیتی برای فعالیت هنرمندان با نگاه و سلایق متفاوت در چارچوپ قانون قائل نیستیم/ آزادی بیان و اندیشه از مولفه های اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود/سینمای مستند یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی

محمدمهدی اسماعیلی حوزه فرهنگ و هنر را بهترین فضا برای بیان دیدگاه های مختلف دانست و گفت: دولت مردمی هیچ محدودیتی برای فعالیت هنرمندان با نگاه و سلایق متفاوت در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر در چارچوب قانون قائل نیست و همه اهالی فرهنگ و هنر می توانند در چارچوب قوانین فعالیت کنند و خلاقانه ایده های خود را دنبال کنند، همچنین وزارت فرهنگ در دوره جدید نیز به عنوان خادمان هنرمندان موظف به حمایت و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه های هنرمندان است.

ادامه مطلب »
اخبار

باید با آسیب شناسی گذشته، برنامه تحولی جدیدی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی تدارک دیده شود

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه موفقیت در هر حوزه ای مرهون توفیق در عرصه فرهنگ است، گفت: با رویکردی منصفانه و دقیق از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی می توان گفت، دستاوردهای ارزشمندی در حوزه علم و دانش به دست آمده است، هرچند می بایست در اصلاح انقلابی ساختارهای فرهنگی باید گزاره های اصلی را مطابق نقشه کلی جمهوری اسلامی تحلیل و به جامعه ارائه داد.

ادامه مطلب »
اخبار

عزم ایران و تاجیکستان برای گسترش تعاملات فرهنگی

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به گشایش هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران گفت: گسترش روابط فرهنگی دو کشور در دستور کار دولت مردمی قرار گرفته است و بر همین اساس به زودی هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان برگزار می شود.

ادامه مطلب »
Uncategorized @fa

تاکید بر توسعه روابط فرهنگی و هنری ایران و سوریه

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری مشترک با لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه از برپایی هفته فرهنگی ایران طی هفته های آینده در دمشق خبر داد و گفت: تفاهم نامه فرهنگی ایران و سوریه نیز در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید.

ادامه مطلب »
Uncategorized @fa

حمایت ویژه وزارت فرهنگ از اجرای آثار فاخر در حوزه هنر دینی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شامگاه گذشته دوشنبه پس از تماشای موسیقی نمایش«علمدار» گفت: حمایت از نگرش ها و برنامه های همسو با علایق هویتی مردم یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید است و وزارت فرهنگ از اجرای آثار فاخر هنر دینی حمایت ویژه خواهد کرد.

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

شایستگان تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال معرفی شدند

وزیر فرهنگ ظهر امروز سه شنبه ۱۴ تیر ماه در آیین اهدای جوایز پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه این جایزه فاخر و علمی، تاکید کرد: ملی شدن صنعت نشر، از اصول راهبردی وزارت فرهنگ در دوره جدید است.

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

برگزاری آیین گرامی‌داشت هفته ازدواج در تالار وحدت با حضور رئیس جمهور

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به عنوان کارگزار نظام اسلامی خود را موظف به حمایت از امر ازدواج می‌داند، برای تسهیل پرداخت وام ازدواج به جوانان، در اختیار قرار دادن امکانات و مراکز فرهنگی دولتی برای ازدواج جوانان و نیز تحویل زمین و پرداخت تسهیلات به خود جوانان برای ساخت مسکن در راستای تسهیل ازدواج دستورات ویژه‌ای صادر کرد.

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

آیین یادبود حجت‌الاسلام دعایی در تالار وحدت برگزار شد / اسماعیلی: مرحوم دعایی جایگاه پایمردی و مجاهدت در مسیر انقلاب را از دست نداد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ولایتمداری مرحوم سیدمحمود دعایی گفت: امر ولایت و امامت برای حجت‌الاسلام دعایی حکم پایان علایق شخصی در حوزه‌های مختلف را داشت.

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

رسیتال پیانو فریدون ناصحی در تالار وحدت برگزار می‌شود

رسیتال پیانو فریدون ناصحی سوم خرداد ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، فریدون ناصحی نوازنده با سابقه پیانو سه‌شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ آثاری از بزرگان موسیقی کلاسیک جهان را در تالار وحدت اجرا می‌کند. ۵ قطعه؛ «Andante _Spianato and Grande Polonaise Brillante opus 22» از فردریک شوپن، «Sonate Nr.23» از

ادامه مطلب »
اخبار بنیاد رودکی

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر فرهنگ لبنان: تاکید تهران- بیروت بر توسعه روابط فرهنگی و هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ لبنان در دیداری، با اشاره به روابط و اشتراکات دیرینه فرهنگی و هنری، بر توسعه تعاملات و گسترش همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و هنری تاکید کردند.

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

گرامیداشت شانزده هزار کارگر شهید با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری

مراسم گرامیداشت بیش از شانزده هزار شهید کارگر و تقدیر از کارگران نمونه کشور با حضور سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در آستانه هفته کارگر در تالار وحدت برگزار شد.

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

«سیمرغ نامه» در تالار وحدت تماشایی می‌شود

پروژه موسیقایی– نمایشی «سیمرغ نامه» براساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری اثری موزیکال از مریم شریف‌زاده و کارگردانی میترا کریم‌خانی شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

ادامه مطلب »
اخبار بنیاد رودکی

دونوازی نوازندگان ایتالیایی در تالار وحدت

با مشارکت سفارت ایتالیا در ایران و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، کنسرت دونوازی گروه دوئت پائولو فرسو با حضور پائولو فرسو و مارکوباردوسیکا، روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه ساعت ۱۹ در تالار وحدت برگزار شد.
عکاس: گاتا ضیاتبری

ادامه مطلب »
اخبار

رویداد گروه سازهای ایرانی بنیاد رودکی با عنوان «ساز نو سده»

رویداد موسیقایی گروه سازهای ایرانی بنیاد رودکی با عنوان «ساز نو سده»، شامگاه یکشنبه ۲۲ اسفند ماه به میزبانی وزارت امور خارجه در تالار وحدت اجرا شد. در این اجرا «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، سفرا، روسای نمایندگی‌های سیاسی و سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران حضور داشتند.
عکاس: رها احمدی

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

رونمایی از ارکستر موسیقی نواحی ایران در تالار وحدت

رویداد معرفی و رونمایی ارکستر موسیقی نواحی ایران همراه با نظامی‌خوانی، امشب ۱۷ اسفند ماه در تالار وحدت برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در قالب هفته بزرگداشت حکیم نظامی، ارکستر موسیقی نواحی ایران با نظامی‌خوانی معرفی می‌شود. این ارکستر به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. ارکستر موسیقی نواحی ایران

ادامه مطلب »
اخبار

«نوای مهر» برگزیدگانش را شناخت

آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» عصر روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در ابتدای این مراسم، دکتر محمدعلی فقیه (سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید) در سخنانی گفت: موضوع امروز، خوشبختانه یکی از رشته‌های پرطرفدار هنر است که وجودش با

ادامه مطلب »
اخبار

هم‌نشینی هنرمندان ایران و تاجیکستان در تالار وحدت

«نشست مشترک آشنایی با فرهنگ و هنر های نمایشی تاجیکستان» در طبقه دوم تالار وحدت بزگرار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این نشست به میزبانی بنیاد رودکی، بعدازظهر دوشنبه ۲۵ بهمن در طبقه دوم تالار وحدت برگزار شد. محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، محمود سالاری معاون هنری وزیر

ادامه مطلب »
اخبار

کنسرت علیرضا قربانی و عالیم قاسم‌اف در اکسپوی دبی

علیرضا قربانی و عالیم قاسم‌اف در یک اجرای ویژه در اکسپوی دبی به روی صحنه می‌روند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در ادامه رویدادهای هنری پاویون کشورمان در اکسپوی دبی، کنسرت دو خواننده سرشناس ایران و آذربایجان در سالن ‏Dubai Millennium Amphitheater برگزار می‌شود؛ انجام این رویداد در راستای اهداف اکسپو در نزدیکی ملت‌ها و با

ادامه مطلب »
اخبار

بنیاد رودکی می تواند پایگاه مهمی برای اجراهای آنلاین هنری باشد/ افتتاح آرشیو هنر ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز هیات امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی با بیان اینکه این بنیاد می تواند به عنوان پایگاه مهمی برای اجراهای آنلاین در حوزه های مختلف هنری از جمله موسیقی، نمایش و … باشد، گفت: کرونا شرایط خاصی را بر عرصه های مختلف فرهنگی و هنری کشور حاکم کرده و بنیاد رودکی نیز متاثر

ادامه مطلب »
اخبار

برنامه مردادماه ارکستر ملی ایران لغو شد

در پی اعلام استانداری تهران مبنی بر عدم امکان برگزاری جلسات بیش از ۱۵ نفر و نیز محدودیت های اعلام شده توسط ستاد کرونا، علیرغم آمادگی و برنامه ریزی انجام شده، شب موسیقی «استادان سنجری و استوار» در زمان تعیین شده برگزار نمی‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، اجرای کنسرت شب موسیقی «استادان سنجری و استوار»

ادامه مطلب »
اخبار

فراخوان بنیاد رودکی برای همکاری با رهبران جوان

بنیاد رودکی برای همکاری با رهبران جوان فراخوان داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، با هدف تشویق رهبران جوان و تقویت توان اجرایی موسیقی ارکسترال در ایران، این بنیاد از کلیه رهبران جوان ارکستر دعوت به عمل می‌آورد تا به عنوان رهبر میهمان با ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران همکاری کنند. بر همین

ادامه مطلب »
اخبار

دلشدگان و مادر به روایت ارکستر ملی ایران

ارکستر ملّی ایران شب موسیقی فیلم‌ را روی صحنه برد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در اولین اجرای ارکستر ملّی ایران در سال جدید و در بخش نخست این برنامه، گروه سازهای ایرانی، موسیقی فیلم‌ «دلشدگان» به آهنگسازی استاد حسین علیزاده را اجرا کرد.  در بخش دوّم نیز، ارکستر ملّی ایران با ترکیب کامل نوازندگان، موسیقی

ادامه مطلب »
اخبار

خبر خوب ارکستر ملی ایران برای علاقه‌مندان به موسیقی/پخش زنده کنسرت «شب موسیقی فیلم» در لایو اینستاگرام ارکستر ملی ایران

ارکستر ملی ایران، نخستین اجرای سال جدید خود با عنوان «شب موسیقی فیلم» را به طور زنده از صفحه رسمی اینستاگرام خود پخش می‌کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، کنسرت «شب موسیقی فیلم» شامل اجرای موسیقی فیلم‌های «دلشدگان» و «مادر» روز جمعه ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا

ادامه مطلب »
اخبار

روایت «دلشدگان» ارکستر ملّی ایران از «مادر»

ارکستر ملّی ایران شب موسیقی فیلم‌ را بر صحنه می‌برد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی،در اولین اجرای ارکستر ملّی ایران در سال جدید و در بخش نخست این برنامه، گروه سازهای ایرانی، موسیقی فیلم‌ «دلشدگان» به آهنگسازی استاد حسین علیزاده را اجرا می‌کند.  در بخش دوّم، ارکستر ملّی ایران با ترکیب کامل نوازندگان، اجرای موسیقی فیلم

ادامه مطلب »
اخبار

تفاهمنامه معاونت هنری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای امضا شد

تفاهمنامه همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در زمینه آموزش هنر و هنرستان‌های هنری، دوشنبه هفتم تیرماه در تالار وحدت امضا شد. به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تفاهمنامه همکاری در زمینه آموزش هنر

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای رویدادهای هنری هفته المپیک با مشارکت بنیاد رودکی

همزمان با اعزام تیم‌های ملی کشور به بازی‌های المپیک، رویداد هفته المپیک با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی آغاز شده و تا ۱۰ تیر ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ویژه‌های برنامه‌های هفته المپیک شامل محورهای هنری است که در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود. اجرای مرشد و ضرب نوازی به همراه روایت داستان‌های حماسی، اجرای

ادامه مطلب »
اخبار

دو پژوهش تازه بنیاد رودکی در دست انتشار

دو پژوهش تازه از بنیاد فرهنگی هنری رودکی در قالب کتاب در دست انتشار است. به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد رودکی، دو پژوهش تازه بنیاد فرهنگی هنری رودکی در قالب کتاب‌های «تاریخچه ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران» و «گنجینه نت‌نوشت‌های رودکی» منتشر می‌شود. به منظور ثبت چگونگی شکل گیری و روند فعالیت‌های دو ارکستر

ادامه مطلب »
اخبار

دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصحاب فرهنگ به حضور در انتخابات

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام بیانیه ای از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به حضور در انتخابات دعوت کرد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بیانیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم انتخابات، مظهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش و نماد مردم‌سالاری دینی در

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری آیین نکوداشت زنده یاد مرادخانی + عکس

آیین نکوداشت زنده‌یاد علی مرادخانی به صورت مجازی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در هفتمین روز درگذشت زنده‌یاد علی مرادخانی معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی، آیین نکوداشتی سه شنبه ۲۵ خرداد ماه در خانه موسیقی برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد. این رویداد با

ادامه مطلب »
اخبار

کنسرت آنلاین ارکستر ملی ایران به بعد از انتخابات موکول شد

زمان برگزاری کنسرت «شب موسیقی فیلم» ارکستر ملی ایران در تالار وحدت به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰موکول شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنسرت «شب موسیقی فیلم» ارکستر ملی ایران در تالار وحدت با روز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ این اجرا به تاریخی بعد از

ادامه مطلب »
اخبار

دوره ویژه بنیاد رودکی برای نخبگان موسیقی کشور

مرکز آفرینش‌های هنری بنیاد رودکی برای اموزش های تخصصی به هنرمندان جوان فراخوان داد؛ این دوره ویژه برای نخبگان موسیقی کشور تعریف شده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، با توجه به به اهداف و وظایف مندرج در اساسنامه بنیاد رودکی، مرکز آفرینش‌های هنری این بنیاد در نظر دارد با پذیرش تعدادی محدود از هنرمندان جوان،

ادامه مطلب »
اخبار

جدول پخش اجراهای برخط ماه و نوا منتشر شد

جدول پخش اجراهای چهارمین دوره کنسرت های آنلاین با عنوان « برخط ماه و نوا» و بسترهای پخش مجازی این رویداد معرفی شدند. براساس جدول منتشرشده، ۱۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی در این برنامه حضور دارند‎. گفتنی است با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت های حضور مخاطبان در سالن های اجرای موسیقی و

ادامه مطلب »
اخبار

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی در پی درگذشت زنده یاد علی مرادخانی

مدیرعامل بنیاد رودکی طی پیامی درگذشت زنده یاد علی مرادخانی، معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، متن پیام مهدی افضلی بدین شرح است: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ فراغ دوستی مهربان و مدیری مدبر دشوار و جانگداز است. هنر ایران،

ادامه مطلب »
اخبار

رونمایی از پوستر کنسرت های آنلاین بر خط ماه و‌ نوا/ انتشار موشن گرافی پروژه

پوستر  و موشن گرافی چهارمین دوره کنسرت آنلاین با عنوان «برخط ماه نوا» منتشر شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، این مجموعه از اجراها به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و‌ حمایت دفتر موسیقی برگزار می شود. استودیو پن طراح گرافیک این پوستر و موسیقی موشن گرافی آن

ادامه مطلب »
اخبار

تسلیت معاون امورهنری و مدیرعامل بنیاد رودکی برای درگذشت سیامک قطاعی

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت همکار جوان بنیاد فرهنگی، هنری رودکی مرحوم سیامک قطاعی را تسلیت گفتند. سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در پیامی برای درگذشت مرحوم سیامک قطاعی نوشته است: سیامک قطاعی از جوانان خوش خلق و همکار دلسوز و فعال بنیاد

ادامه مطلب »
اخبار

عکس / اجرای کنسرت آنلاین «آوای دوست» از تالار وحدت

شهرام ناظری در قالب کنسرت آنلاین «آوای دوست» در تالار وحدت روی صحنه رفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، کنسرت «آوای دوست» با مشارکت بنیاد رودکی، جمعه ۷ خردادماه از ساعت ۲۱ برای علاقه‌مندان به صورت زنده پخش شد. در این کنسرت شهرام ناظری و گروهش قطعاتی چون «چو خیال تو درآید به دلم رقص کنان»،

ادامه مطلب »
اخبار

«آوای دوست» از تالار وحدت می‌آید

شهرام ناظری در قالب کنسرت آنلاین «آوای دوست» در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در این اجرا، قطعاتی چون «آتش در نیستان»، «شیدا شدم»، «اندک اندک»، به همراه قطعات برگزیدۀ دیگر از این خواننده ممتاز موسیقی ایرانی، اجرا می‌شود. این کنسرت با مشارکت بنیاد رودکی، جمعه ۷ خردادماه از ساعت ۲۱

ادامه مطلب »
اخبار

چهارمین دوره از سلسله کنسرت‌های آنلاین برگزار می‌شود

مجموعه کنسرت‌های آنلاین با نام “برخطِ ماه و نوا ” توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت بنیاد رودکی برگزار می‌شود. این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا خواهد شد. گونه‌های مختلف  موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی،نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از

ادامه مطلب »
اخبار

اهدای نشان عالی شهید موسوی در تالار وحدت

مراسم اختتامیه اولین «جایزه ملی جوان نوآور ماندگار؛ نشان عالی شهید موسوی» با مشارکت بنیاد رودکی در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، اختتامیه جایزه ملی جوان نوآور ماندگار ، نشان عالی شهید موسوی با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سعید

ادامه مطلب »
اخبار

دبیر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شد

حسن ریاحی با تایید شورای سیاستگذاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر این دوره جشنواره شد. در حکم سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حسن ریاحی آمده است: نظر به حسن سوابق و تجربیات ارزشمند جنابعالی و تایید اعضای محترم شورای سیاستگذاری

ادامه مطلب »
اخبار

فراخوان بنیاد رودکی برای اجرای آثار آهنگسازان ایرانی

بنیاد رودکی در نظر دارد با هدف شناسایی و حمایت از آهنگسازان توانمند کشور، تعدادی از آثار این هنرمندان را انتخاب کرده و در برنامه سالانه ارکستر  ملی ایران قرار دهد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این بنیاد بر آن است تا با پدید آوردن فرصت و امکان شناسایی آهنگسازان موسیقی ایرانی، نسبت به گردآوری آثار

ادامه مطلب »
Uncategorized @fa

فراخوان بنیاد رودکی برای اجرای آثار آهنگسازان جوان

بنیاد رودکی برای اجرای آثار آهنگسازان جوان فراخوان داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این بنیاد بر آن است تا با پدید آوردن فرصت و امکان شناسایی نخبگان جوان عرصه آهنگسازی موسیقی کلاسیک، نسبت به گردآوری آثار آهنگسازان جوان اقدام کند؛ پس از انجام ارزیابی‌های تخصصی توسط شورای هنری ارکسترسمفونیک تهران، منتخب آثار توسط ارکستر سمفونیک

ادامه مطلب »
Uncategorized @fa

اجرای ارکستر ملی ایران در جشن ملی پرچم

ارکستر ملی ایران در آیین بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران با عنوان «جشن ملی پرچم» اجرا کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، آیین بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران با عنوان «جشن ملی پرچم» همزمان با ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حناچی شهردار تهران، مدیران ارشد

ادامه مطلب »
اخبار

پخش آنلاین اجراهای پایانی پهنه نوروز

اجراهای پایانی پهنه رودکی در رویداد «پهنه نوروز» به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، گروه‌های موسیقی نواحی «شمس خواف» و «آوای طبری»، در روزهای پایانی رویداد «پهنه نوروز» به اجرا می پردازند. این اجراها از طریق پلتفرم نوبینو به نشانی nobino.Ir و اینستاگرام بنیاد رودکی، به شکل

ادامه مطلب »
اخبار

«آوای موج» موسیقی بوشهری را در پهنه رودکی طنین انداز کرد

در هشتمین روز از رویداد «پهنه نوروز» گروه موسیقی «آوای موج» به سرپرستی محسن آقایی به اجرای موسیقی محلی بوشهر پرداخت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در این برنامه، محسن آقایی (نی انبان ومدیر گروه)،عیسی سلیمیان (خواننده)، سیاوش آزاد (ضرب وتمپو)، سهند (پرکاشن) و مهدی عبدی (دایره) قطعاتی را اجرا کردند. نقالی مرشد میرزاعلی نیز

ادامه مطلب »
اخبار

پهنه رودکی میزبان موسیقی لرستان شد

گروه موسیقی «قاصدک» به سرپرستی مهدی بسطامی به اجرای موسیقی لرستان در رویداد «پهنه نوروز» پرداخت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در این برنامه آئین های سنگین سما، سه پا دوپا لری و قطعات سیت بیارم، بارون بارون، شیرین آی شیرین و سه پا اجرا شد. مهدی بسطامی، امیرحسین بسطامی، مهدی بسطامی، فخرالدین رضاپور، نواب

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری برنامه «پهنه نوروز» مقابل تالار وحدت

پهنه رودکی در ایام نوروز میزبان رویداد «پهنه نوروز» است. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، ویژه برنامه «پهنه نوروز» به همت بنیاد رودکی و با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ تهران از یکم تا سیزدهم فروردین در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود. پهنه فرهنگی هنری رودکی در ایام نوروز هر شب میزبان نقالی مرشد

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای گروه موسیقی «مازرون» در پهنه رودکی

در سومین روز رویداد «پهنه نوروز»، گروه موسیقی  «مازرون» از مازندران به اجرای برنامه پرداخت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در این رویداد قطعات مقدمه نوچ حال، آواز کتولی، نوروز خوانی، ماه نو، آواز حقانی، صنم، بلبل دار سر، آواز امیری ضربی به همراه آیین کشتی پهلوانی اجرا شد. کسری دیوسالار، حمید رضا محمد پور،

ادامه مطلب »
اخبار

پیگیری معاونت هنری برای از سرگیری اجراهای موسیقی | موسیقی در ردیف مشاغل دو قرار گیرد

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قرار گرفتن اجراهای موسیقی در گروه دو مشاغل و ازسرگیری اجراهای موسیقی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با ستاد ملی مدیریت کرونا مکاتبه کرد. به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مکاتبه با رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفتن اجراهای

ادامه مطلب »
اخبار

آخرین اجرای سال ۹۹ ارکستر سمفونیک تهران با سهراب کاشف | پایان خوش سال پرماجرا

ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای خود در سال ۹۹ شامگاه جمعه ۲۲ اسفندماه در تالار وحدت به صحنه رفت و آثار مشاهیر موسیقی جهان را آنلاین اجرا کرد. گروه موسیقی هنرآنلاین: این ارکستر پس از اجرای آنلاین در سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر که به رهبری نصیر حیدریان برگزار شد، این بار به رهبری سهراب کاشف در تالار وحدت به

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای پایانی ارکستر ملی ایران در سال ۹۹ | یاد ثمین باغچه‌بان زنده شد

آخرین اجرای ارکستر ملی ایران در سال ۹۹ به رهبری نصیر حیدریان و همراهی گروه آوازی تهران (وکاپلا) در تالار وحدت به صورت آنلاین برگزار شد. گروه موسیقی هنرآنلاین: ارکستر ملی ایران پس از اجرا در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در آستانه عید نوروز ۱۴۰۰ بار دیگر به صحنه رفت و قطعاتی را از ثمین باغچه‌بان اجرا

ادامه مطلب »
اخبار

نشان نوروز رونمایی شد

نشان نوروز با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگران و نمایندگان برخی از کشورهای همسایه رونمایی شد. یه گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا نشان نوروز در مراسم جشن نشان نوروز و نوروز فرهنگی با حضور «سید مجتبی حسینی»  معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سرور بختی» رئیس موسسه فرهنگی اکو و  دیپلمات‌های کشورهای آسیای میانه

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای آنلاین آثار مشاهیر ایران و جهان در تالار وحدت

ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت آثار مشاهیر موسیقی جهان را آنلاین اجرا می‌کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران پس از اجرای آنلاین در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، روز جمعه ۲۲اسفند ماه ساعت ۱۸ به رهبری سهراب کاشف در تالار وحدت بصورت زنده و آنلاین روی صحنه می‌رود. در این اجرا

ادامه مطلب »
اخبار

معرفی اعضای شورای ارکستر ملی ایران

اعضای شورای ارکستر ملی ایران معرفی شدند . به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، با دعوت از آقایان کامبیز روشن روان، محمد رضا فیاض، فردین خلعتبری، علی اکبر قربانی و مانی جعفر زاده، شورای ارکستر ملی ایران تشکیل شد . تعیین راهبردهای کلی ارکستر، برنامه ریزی اجراهای سالانه‌ ارکستر و نیز انتخاب رهبران میهمان، از عمده‌ترین وظایف

ادامه مطلب »
اخبار

با حمایت بنیاد رودکی انجام شد،رونمایی از ۳۱ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در تالار وحدت

مراسم رونمایی از ۳۱ عنوان کتاب در قالب نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، رونمایی ۳۱ عنوان کتاب در قالب نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس با حضور سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی، قادر آشنا مدیر

ادامه مطلب »
اخبار

اعلام برنامه‌های سال ۱۴۰۰ ارکستر ملی ایران

ارکستر ملی ایران جدول برنامه‌های سالیانه‌ خود را برای سال ۱۴۰۰ منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در این جدول ۱۲ اجرا در بازه زمانی اسفند تا اسفند، با ذکر دقیق روزهای اجرا و رهبران هریک از اجراها معرفی شده است. همچنین اجراهایی مستقل برای گروه سازهای ایرانی ارکستر نیز لحاظ شده است که می‌تواند

ادامه مطلب »
اخبار

ارکستر ملی ایران «چهارشنبه سوری» را اجرا می کند

اجرای آنلاین ارکستر ملی ایران در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران پس از اجرای آنلاین در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و استقبال مخاطبان، روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ساعت ۱۸ به رهبری نصیر حیدریان در تالار وحدت بصورت زنده و آنلاین روی صحنه می‌رود. در این رویداد

ادامه مطلب »
اخبار

هجدهمین جشنواره تهران-مبارک در ایستگاه پایانی | آشنا: از اجرای عمومی نمایش‌های عروسکی حمایت می‌کنیم

آیین پایانی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک عصر امروز یکشنبه هفدهم اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد. سرویس تئاتر هنرآنلاین، آیین اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حجت الاسلام بهداروند مشاورمدیرکل، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، مهدی حاجیان دبیر

ادامه مطلب »
اخبار

کاشت نهالی به نام مبارک و رونمایی از کتابهای جشنواره نمایش عروسکی

ساعاتی پیش از اختتامیه هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، اعضای ستاد برگزاری این جشنواره با همراهی مدیران هنری نهالی به نام مبارک کاشتند و کتابهای این دوره از جشنواره را رونمایی کردند. به گزارش ستاد خبری این جشنواره، در این برنامه دوستانه که ظهر امروز یکشنبه، ۱۷ اسفند ماه در حیاط تالار وحدت برگزار شد، نهال زیتونی به نشان

ادامه مطلب »
اخبار

پایان کار دهمین جشنواره مد و لباس فجر | وزیر ارشاد: لباس در وجه اقتصاد مقاومتی امری درون‌زا و در حوزه کشاندن محصول به فراسرزمین برون‌زاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بر توجه به سازگاری لباس با زیست‌بوم طبیعی و ویژگی‌های انسان از جنبه‌‌های گوناگون تأکید کرد. سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون

ادامه مطلب »
اخبار

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی به هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک با قدردانی از تلاش نمایشگران عروسکی و برگزارکنندگان این جشنواره، نمایش عروسکی را، فرصتی برای دیدار یک‌رنگی دانست. به گزارش ستاد خبری این جشنواره، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است: جهان بی‌مرز عروسک‌ها با عبور از پس هزاره‌ها

ادامه مطلب »
اخبار

به همت بنیاد رودکی، کنسرت آنلاین «نغمه باران» از تالار وحدت

ارکستر مجلسی نغمه باران در تالار وحدت آنلاین اجرا می‌کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در ادامه اجرای کنسرت‌های آنلاین به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، ارکستر مجلسی نغمه باران به سرپرستی و خوانندگی علی امیر قاسمی ۱۲ اسفند ماه ساعت ۲۰ به صورت آنلاین و زنده در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این برنامه

ادامه مطلب »
اخبار

معاون هنری به هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک پیام داد

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی به هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک، عروسک‌ها را تبلور اسطوره‌‌های دیروز و تجسم رویاهای فردا دانست. به گزارش ستاد خبری این جشنواره، متن پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است: «به آرمان و آرزو زیستن، غایت بندگی‌ست که انسان،

ادامه مطلب »
اخبار

پخش تئاتر عروسکی از سامانه‌ها | همه نمایش‌هایی که در جشنواره تهران – مبارک می‌بینیم

دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک اعلام کرد تمام آثار شرکت‌کننده در این جشنواره در طول دوره برگزاری آن در دسترس علاقه‌مندان خواهند بود. به گزارش هنرآنلاین، مهدی حاجیان در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره توضیح داد: به منظور دسترسی سهل‌تر مخاطبان به نمایش‌های این دوره از جشنواره، تمام آثار شرکت‌کننده در بازه زمانی جشنواره (۱۰

ادامه مطلب »
اخبار

مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت

جشنواره هنرهای تجسمی فجر با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت پایان یافت. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی حسینی معاون هنری، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، دبیران، داوران و هنرمندان این رویداد در تالار وحدت برگزار شد. پس از

ادامه مطلب »
اخبار

مراسم اختتامیه نخستین کنگره «شعر یتیم» در تالار وحدت

مراسم اختتامیه نخستین کنگره «شعر یتیم» در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر «یتیم» روز چهارشنبه ۶ اسفندماه همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) به همت موسسه خیریه عترت بوتراب و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان صداوسیما و

ادامه مطلب »
اخبار

فیلم اجرای ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی رتبه اول پربازدیدترین اجراهای صحنه ای این دوره از جشنواره را کسب کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، با اعلام جدول بازدید اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به تفکیک جدول زمانبندی، ارکستر ملی ایران با ثبت ۵۳۲۹ بازدید از پلت فرم های پخش جشنواره بعنوان

ادامه مطلب »
اخبار

نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک | تقدیر از دو پیشکسوت تئاتر عروسکی در اختتامیه

نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک در تالار وحدت برگزار شد. سرویس تئاتر هنرآنلاین، نشست رسانه‌‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک ۵ اسفند ماه با حضور مهدی حاجیان و جمعی از مدیران ستاد برگزاری این رویداد در تالار وحدت برگزار و این مراسم به صورت آنلاین از سایت تیوال پخش شد. مهدی حاجیان دبیر اجرایی این

ادامه مطلب »
اخبار

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به پایان راه رسید | وزیر ارشاد: فضای مجازی یک بستر جدید در فرادید فرهنگ و هنر ایران گذاشت

جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی بود. سرویس موسیقی هنرآنلاین: مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر دوشنبه چهارم اسفند در تالار وحدت برگزار شد. مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور مردم و فقط با حضور داوران و نامزدهای

ادامه مطلب »
اخبار

پیام معاون رییس جمهور به اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پیامی برای اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نوشته است: جشنواره موسیقی فجر در هر سال، فرصت مغتنمی

ادامه مطلب »
اخبار

جزئیات مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر اعلام شد | پخش شش اجرا در هفتمین و آخرین روز

مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور مردم و فقط با حضور داوران و نامزدهای دریافت جایزه بخش‌های مختلف جشنواره در تالار وحدت برگزار خواهد شد. به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ساعت ۱۶ روز دوشنبه چهارم اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود. این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور مردم و فقط با

ادامه مطلب »
اخبار

کاندیداهای جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

کاندیداهای جایزه باربد سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، کاندیداهای بخش رقابتی این دوره جشنواره در رشته های آهنگسازی موسیقی کلاسیک، اجرا موسیقی نواحی، خوانندگی موسیقی نواحی، اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام، آهنگسازی موسیقی دستگاهی باکلام، خوانندگی موسیقی دستگاهی، آهنگسازی و اجرای بخش پاپ و تلفیقی بی کلام،

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای متفاوت ارکستر ملی ایران با آواز پوریا اخواص در جشنواره فجر

«سلام»، «بیا»، «خاک مهرآیین» و «شور» از قطعاتی بود که ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه برد. سرویس موسیقی هنرآنلاین: شنبه دوم اسفند در چهارمین اجرای روز پنجم جشنواره موسیقی فجر، کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص پخش شد. در ابتدای اجرا قطعه «سلام» به آهنگسازی حسین علیزاده

ادامه مطلب »
اخبار

برنامه اجراهای ششمین روز جشنواره موسیقی فجر | از هنرمندان ایتالیایی تا کر تهران و کر اردیبهشت

یکشنبه سوم اسفندماه اجرای پنج گروه موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، بانگ نو، آیریتین، هاوار، سپندار، دوئت جیانا فراتا و دینو دی پالما، کر تهران و کر اردیبهشت روز یکشنبه سوم اسفند بر اساس اعلام زمان‌بندی و در سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران،

ادامه مطلب »
اخبار

معاون امور هنری در بازدید از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران

تفاوت و پیشرفت ارکستر در اجرای امروز دیده می‌شود معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل بنیاد رودکی از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در بازدید از ضبط اجرای ارکستر

ادامه مطلب »
اخبار

برنامه اجراهای پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر | از نوای سیمره و رسیتال پیانو نوازنده آلمانی تا ارکستر ملی ایران

در پنجمین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر روز شنبه دوم اسفند اجرای پنج گروه موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، نوای سمیره، هنرستان موسیقی پسران، رسیتال پیانو موریتس ارنست از آلمان، ارکستر ملی ایران و میلاد درخشانی شنبه دوم اسفند بر اساس اعلام زمان‌بندی

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر | از برامس تا ثمین باغچه‌بان

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است. سرویس موسیقی هنرآنلاین: برنامه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان جمعه اول اسفند در آخرین اجرای روز چهارم جشنواره موسیقی فجر ساعت ۲۳ پخش شد. ارکستر سمفونی شماره ۴ برامس آخرین اثر سمفونیک این آهنگساز آلمانی سبک رمانتیک را اجرا کرد. قطعه بعدی

ادامه مطلب »
اخبار

برنامه اجراهای چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر | از ارکستر سمفونیک تهران تا دونوازی گیتار و ویولنسل هنرمندان اتریشی

اجرای هشت گروه موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اجراهای گروه‌های همنوازان چکاد، آوای اصلان کتول، دالاهو، رسیتال پیانو، ارکستر سمفونیک تهران، دوئت سان موس، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی، جمعه اول اسفند بر اساس اعلام زمان‌بندی و در سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن

ادامه مطلب »
اخبار

حجت اشرف‌زاده با گروه ماهیما به صحنه رفت | اجرای ‍‍‍‍‍‍‍«عطر تو» به یاد شجریان

اشرف‌زاده در بخشی از کنسرت قطعه معروف «ماه و ماهی» را به یاد مادران سرزمین خواند. سرویس موسیقی هنرآنلاین: چهارشنبه ۲۹ بهمن، چهارمین اجرای دومین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با هنرنمایی حجت اشرف‌زاده و گروه ماهیما همراه بود.. در ابتدای این اجرا اشرف‌زاده از حضور خود در این جشنواره ابراز خرسندی کرده و قطعه «عطر تو» را

ادامه مطلب »
اخبار

برنامه اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر | از رستاک تا سولوی ویولنسل هنرمند کوبایی

پنجشنبه ۳۰ بهمن در سومین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اجرای شش گروه موسیقی روز در فضای مجازی پخش می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اجراهای گروه هنرستان موسیقی دختران، دانشگاه هنر، گروه رستاک، اقبال آذر، آنسامبل نیواک و تک‌نوازی ویولنسل کوبایی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن‌ماه بر اساس اعلام

ادامه مطلب »
اخبار

گزارش اجراهای نخستین روز جشنواره موسیقی فجر/مرغ شبخوان به یاد استاد شجریان اجرا شد

اولین شب از سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر شب با پخش اجرای چهار گروه از ایران و یک گروه از اتریش سه شنبه ۲۸ بهمن برگزار شد. اجرای گروه ایستم جشنواره موسیقی فجر در این دوره با اجرای گروه موسیقی “ایستم” از خراسان شمالی و شهر بجنورد شروع شد که این گروه قطعاتی را از موسیقی محلی کرمانجی اجرا

ادامه مطلب »
اخبار

چهار سایت دیگر اجراهای جشنواره موسیقی فجر را پخش می‌کنند

سایت های پخش اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر همزمان با آغاز جشنواره افزایش یافت. به گزارش هنرآنلاین سایت‌های پخش اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان با آغاز جشنواره افزایش یافت. به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، چهار سایت بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک نیز اجراهای سی و ششمین جشنواره

ادامه مطلب »
اخبار

معرفی اجراهای دومین روز جشنواره موسیقی فجر/هنرنمایی از آذربایجان تا آلمان

جشنواره موسیقی فجر در دومین روز خود میزبان پنج گروه خواهد بود. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، در دومین روز سی وششمین جشنواره موسیقی فجر اجرای پنج گروه موسیقی در فضای مجازی پخش می شود. اجراهای گروه های خاوران، تریو جز(آلمان)، گروه وحید اسداللهی، گروه ماهیما(حجت اشرف زاده) و مظفر شفیعی و حسام اینانلو چهارشنبه

ادامه مطلب »
اخبار

جشنواره‌ی مد و لباس فجر، جلوه‌گاه جمال و کارنامه‌ی کمال لباس ایرانی

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر پیام داد. در متن پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر آمده است: هوالجمیل اقلیم‌ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه‌های چشمگیری از پوشش‌های ایرانیان را به نمایش می‌گذارند که

ادامه مطلب »
اخبار

جشنواره فجر با موسیقی کردی شمال خراسان آغاز شد

گروه آیینی سنتی ایستم در مدت ۳۰ دقیقه بیش از ۱۰ قطعه محلی اجرا کرد. سرویس موسیقی هنرآنلاین: نخستین اجرای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر عصر سه‌شنبه ۲۸ بهمن به گروه موسیقی ایستم به سرپرستی شاهین علیزاده اختصاص داشت. این برنامه به‌صورت آنلاین از سایت رسمی جشنواره موسیقی فجر، سایت انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش شد. گروه آیینی

ادامه مطلب »
اخبار

پیام دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر؛ گشایش دریچه های هنری سرآغاز تفاهم ملت هاست

پیام دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در آغاز جشنواره منتشر شد. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، حسن ریاحی در این دوره جشنواره در پیام خود نوشته است: همزمان با آغاز سی‌وششمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، بیماری کرونا محدودیت‌های جدیدی را رقم زده است و چاره‌ا‌ی نیست جز پذیرش موقعیت کنونی و رعایت به اقتضای

ادامه مطلب »
اخبار

ضبط شش اجرای صحنه ای جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت

شش اجرای صحنه ای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر همزمان با آغاز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت ضبط می شوند. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اجراهای صحنه ای گروه ماهیما(حجت اشرف زاده)، گروه رستاک(سیامک سپهری)، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران، دوئت فراتا-دی پالما(ایتالیا) و ترانه باران(قاسم افشار و حمید

ادامه مطلب »
اخبار

بازدید استاد علیزاده از تمرین ارکستر ملی ایران/ ارکستر ملی می‌تواند هویت موسیقی ما باشد

حسین علیزاده از تمرین ارکستر ملی ایران بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، استاد علیزاده با حضور در تالار وحدت به تماشای تمرین ارکستر ملی ایران که در حال آماده‌سازی برای جشنواره موسیقی فجر است، نشست. ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، قطعه «سلام» استاد حسن کسایی را با تنظیم

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای سرودهای انقلابی در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

بخش سرودهای انقلابی جشنواره موسیقی فجر با حضور سه گروه فعال تهران در پهنه رودکی برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین، شهروز حقی هماهنگ‌کننده بخش سرودهای انقلابی سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر درباره اجراهای این بخش گفت: بخش سرودهای انقلابی جشنواره موسیقی فجر با حضور سه گروه فعال تهران در پهنه رودکی برگزار می‌شود. حقی گفت: گروه «فرزندان ایران»

ادامه مطلب »
اخبار

همه چیز درباره سی و‌ ششمین جشنواره موسیقی فجر

جشنواره موسیقی فجر از امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن آغاز می‌شود و تا ۴ اسفند ادامه دارد. سرویس موسیقی هنرآنلاین: اجراهای سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر، طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای پنج گروه در اولین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

پخش اجراهای این دوره جشنواره موسیقی فجر به‌صورت مجازی از سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، در نخستین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اجرای پنج گروه موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شود. اجراهای گروه‌های ایستم، سوییت برای قیچک و قانون و کوئینتت زهی رسپینا، دوئت

ادامه مطلب »
اخبار

استقبال گسترده هنرجویان جوان از مستر کلاس‌های رهبری ارکستر/عکس

مستر کلاس‌های رهبری ارکستر استاد نصیر حیدریان که از ۱۸ بهمن در بنیاد رودکی آغاز شده، مورد توجه و استقبال هنرجویان قرار گرفته است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این مسترکلاس‌ها که توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی و با هدف کشف وپرورش استعدادهای درخشان هنری، در مرکز آموزش، در حال برگزاری است از ۱۸ بهمن آغاز

ادامه مطلب »
اخبار

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر فجر معرفی شدند

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در آیین پایانی این جشنواره یکشنبه ۲۶ بهمن ماه در تالار وحدت معرفی شدند. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، هیات داوران پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر اسامی برگزیدگان این جشنواره را اعلام کرد: شعر بزرگسال، بخش شعر محاوره هیات داوران شعر بزرگسال پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر

ادامه مطلب »
اخبار

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سید مجتبی حسینی در پیامی برای این دوره جشنواره نوشته است: هوالسمیع موسیقی؛ کشف آهنگین کرامات خلقت و هم‌نوایی در ستایش جمعی مخلوقات است. هنری کهن که قدم به قدم تاریخ را پشت سر گذاشته و با گرانمایه‌گنجینه‌ای به روزگار ما رونق بخشیده است. زبان زنده‌ی موسیقی؛ مستغنی از کلمات

ادامه مطلب »
اخبار

رونمایی پوستر هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی

پوستر هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی در تالار وحدت رونمایی شد به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری، پوستر هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک عصر روز شنبه ۲۵ بهمن رونمایی شد. این مراسم دوستانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ستاره رضایی‌راد فرزند خردسال یکی از شهدای مدافع سلامت، حمید قبادی دانا مشاور اجرایی معاونت هنری ، قادر

ادامه مطلب »
اخبار

جزئیات جشنواره موسیقی فجر از زبان مدیران | ضبط ۱۸۰۰ دقیقه کار در تالار رودکی | مشارکت ۴۰۰ هنرمند در سی و ششمین دوره

رئیس سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر گفت: اولویت اصلی ما برای برگزاری این رویداد، چارچوب مجازی و اجراهای آنلاین در راستای حفظ سلامتی مخاطبان بود و به همین خاطر تمام سعی‌ خودمان را کردیم تا اجراها با بهترین کیفیت ممکن تصویربرداری شوند. سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست رسانه‌ای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر

ادامه مطلب »
اخبار

آگهی فراخوان مناقصه (نوبت اول)/ارزیابی کیفی و فنی پیمانکاران

بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در نظر دارد؛ بازسازی سالن تمرین حرفه‌ای واقع در طبقه پنجم تالاروحدت را از طریق فراخوان و پس از ارزیابی کیفی و فنی پیمانکاران به اشخاص حقوقی واجد شرایط واگذار کند. اطلاعات مناقصه به شرح زیر است: ۱ـ نام و نشانی دستگاه مناقصه گزار: تهران، خیابان حافظ، بلوار استاد شهریار، تالار وحدت، تلفن:۶۶۷۱۹۸۷۷ ۲ـ موضوع:

ادامه مطلب »
اخبار

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

جشنواره تئاتر فجر در حالی پس از ۱۰ روز به کار خود پایان داد که این دوره جشنواره به خاطر شیوع ویروس کرونا به‌صورت بین‌المللی برگزار نشد. سرویس تئاتر هنرآنلاین: آئین پایانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر دوشنبه شب ۲۰ بهمن در تالار وحدت برگزار شد. سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور

ادامه مطلب »
اخبار

بزرگداشت چهار هنرمند در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

آیین بزرگداشت محمدرضا اسحاقی گرجی، زنده‌یاد احمدعلی راغب، ملیحه سعیدی و حسن ناهید در اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، بزرگداشت محمدرضا اسحاقی گرجی خواننده و نوازنده دوتار گرجی، زنده‌یاد احمدعلی راغب آهنگساز و موزیسین، ملیحه سعیدی نوازنده قانون و حسن ناهید نوازنده

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با نکوداشت مقام شهید محسن فخری‌زاده

اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر دوشنبه ۲۰ بهمن با حضور خانواده شهید فخری زاده و تقدیر از مقام شامخ این شهید در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر دوشنبه ۲۰ بهمن با اجرای نیما کرمی در تالار وحدت تهران برگزار

ادامه مطلب »
اخبار

پاسداشت شهدای مدافع حرم در جشنواره تئاتر فجر ۳۹؛ تقدیم روز نهم به سردار قاسم سلیمانی

اجراهای نهمین و آخرین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم شد. به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با پاسداشت شهدای مدافع حرم و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز گذشته(یکشنبه ۱۹ بهمن) کار خود را

ادامه مطلب »
اخبار

شش اجرای بین‌الملل از چهار کشور در جشنواره موسیقی فجر

بخش بین‌الملل سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با شش اجرا برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، شش گروه از چهار کشور اتریش، آلمان، ایتالیا و کوبا در این دوره از جشنواره اجرا می‌کنند. تک‌نوازی ویولنسل مارتین ملندز از کوبا، دوئت سان موس (دونوزای گیتار/ویولنسل از اتریش، دوئت ویلا مادلنا

ادامه مطلب »
اخبار

آثاری که در نهمین روز جشنواره تئاتر فجر ۳۹ اجرا می‌شوند | تقدیم روز هشتم به شهید قدرت تقی‌زاده | گزارش مراسم رونمایی از نمایشنامه دکتر هاشمیان

یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه و هم‌زمان با نهمین روز برگزاری سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، دیگرگونه‌ها و رادیویی اجرا می‌شوند. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، امروز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه هم‌زمان با روز نهمین این رویداد، مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان اجراهای صحنه‌ای

ادامه مطلب »
اخبار

تقدیم روز هفتم تئاتر فجر به شهید حیدری

هفتمین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شهید مهرداد حیدری، از شهدای مدافع سلامت تقدیم شد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، در راستای تقدیر و تکریم شهدای مدافع سلامت و کادر درمان و پزشکی کشور در جریان مبارزه با بیماری کرونا، روز هفتم از اجراهای سی و نهمین

ادامه مطلب »
اخبار

اجراهای صحنه‌ای جشنواره موسیقی فجر مجازی برگزار می‌شود

اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه مجازی برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اجراهای سی وششمین دوره جشنواره موسیقی فجر در فضای مجازی پخش می‌شود. با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیتهای حضور مخاطبان در سالنهای اجرای موسیقی و به جهت همراهی با

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری ۴ بزرگداشت همزمان با اختتامیه جشنواره سی و نهم در تالار وحدت

بزرگداشت اختر تاجیک، بهرام ابراهیمی، همایون علی آبادی و جمشید داورپناه در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، اختر تاجیک عکاس پیشکسوت تئاتر، بهرام ابراهیمی بازیگر و گوینده تئاتر، سینما و تلویزیون، همایون علی آبادی مدرس، منتقد و پژوهشگر تئاتر و جمشید داورپناه کارگردان باسابقه تئاتر،

ادامه مطلب »
اخبار

در هشتمین روز تئاتر فجر ۳۹ چه آثاری اجرا می‌شوند؟ | گزارش چهارمین نشست پژوهشی

همزمان با هشتمین روز سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر امروز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، دیگرگونه‌ها و رادیویی اجرا می‌شوند. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با موضوع “گشایش فضای عمل جدید تئاتری: بررسی امکانات، تمهیدات و زیبایی

ادامه مطلب »
اخبار

شورای ارزیابی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند

اعضای شورای ارزیابی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین‌نامه جشنواره با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سید مجتبی حسینی در احکامی بر اساس بند ۶ آیین نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر داود گنجه ای، تقی ضرابی، هادی آرزم، صدرالدین حسین خانی،

ادامه مطلب »
اخبار

وزیر ارشاد به تماشای نمایش “سرباز” نشست/ تلویزیون تئاتر ایران فرصت رونق اقتصادی را برای این هنر فراهم می‌کند

سیدعباس صالحی در حاشیه حضور در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: سامانه تلویزیون تئاتر ایران فرصت و اتفاقى تازه برای جشنواره تئاتر فجر و آینده تئاتر ایران است؛ فرصتی خاص که می‌تواند رونق اقتصادی را در پى داشته باشد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ

ادامه مطلب »
اخبار

ششمین روز به شهید حمید عقیلی تقدیم شد | در هفتمین روز تئاتر فجر ۳۹ چه آثاری اجرا می‌شود؟

ششمین روز از اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شهید دکتر حمید عقیلی، از شهدای مدافع سلامت تقدیم شد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، در راستای تکریم و ارج گذاری به تلاش‌ها و زحمات کادر درمان و سلامت کشور، ششمین روز از اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

ادامه مطلب »
اخبار

تقدیم روز پنجم به یک مادر شهید | برنامه ششمین روز تئاتر فجر ۳۹ | تماشاخانه مجازی؛ بستری نو برای نیاز مخاطبان تئاتر

دومین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با موضوع “گشایش فضای عمل جدید تئاتری: بررسی امکانات، تعهیدات و زیبایی‌شناسی تئاتر در فضای مجازی” با همکاری دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی در تماشاخانه نوفل لوشاتو برگزار شد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، روز

ادامه مطلب »
اخبار

خبرهایی از جشنواره تئاتر فجر؛ کتاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر و کتاب عکس‌های برگزیده منتشر شد | تقدیم روز چهارم به دکتر شیرین روحانی راد | برنامه روز پنجم تئاتر فجر ۳۹

اجراهای روز چهارم از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دکتر شیرین روحانی راد، از شهدای مدافع سلامت تقدیم شد.   به گزارش هنرآنلاین به نقل ار روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، به منظور پاسداشت تلاش ها و مجاهدت‌های شهدا و مدافعان سلامت در جریان مبارزه با کرونا، هرروز از اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر

ادامه مطلب »
اخبار

تشکیل اولین انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران

با برگزاری یک مجمع عمومی، هیأت مدیره اولین انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های‌ فرهنگی هنری استان تهران انتخاب شدند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی،اولین  انجمن مؤسسات و آموزشگاه‌های  فرهنگی هنری استان تهران با هدف حمایت و توسعه کسب و کارهای مرتبط با هنر و رونق اقتصاد هنر در قالب تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی آغاز به کار

ادامه مطلب »
اخبار

برنامه جشنواره تئاتر فجر ۳۹ در روز چهارم / روز سوم به شهید تقی زارع تقدیم شد

یاد شهید تقی زارع شهید مدافع سلامت در اجراهای سومین روز سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گرامی داشته شد.   به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، شهید تقی زارع از کارکنان خدماتی شاغل در بیمارستان بقیه‌الله بود که بر اثر بیماری کرونا به درجه شهادت رسید. اجراهای سومین روز سی و

ادامه مطلب »
اخبار

پوستر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد

پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.   به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، پوستر این دوره جشنواره در بازدید سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه جشنواره عصر دوشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امورهنری،

ادامه مطلب »
اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز از دبیرخانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بازدید کرد و در جریان مجموعه اقدامات و فعالیت های این دوره از برگزاری جشنواره موسیقی فجر قرار گرفت.   به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این بازدید گفت: به دلیل شرایط حاکم ناشی از

ادامه مطلب »
اخبار

«سرباز» در قالب جشنواره تئاتر فجر روی صحنه تالار وحدت

نمایش ” سرباز ” به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و کارگردانی حسین پارسایی در جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، سرباز که به مناسبت پاسداشت اولین سالگرد شهادت اسطوره مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آماده شده، به نویسندگی و کارگردانی حسین پارسایی ،  پیش از این به صورت آنلاین

ادامه مطلب »
اخبار

در سومین روز «تئاتر فجر ۳۹» چه آثاری اجرا می‌شوند؟

امروز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه و همزمان با سومین روز برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌ها اجرا می‌شوند.   به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، امروز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه همزمان با روز سوم این رویداد، تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان سومین روز از اجراهای صحنه‌ای

ادامه مطلب »
اخبار

به یاد شهدای سلامت در جشنواره تئاتر فجر ۳۹؛تقدیم روز دوم اجراها به پزشک خیر میبدی

اجراهای دومین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به محمد آقایی میبدی پزشک خیر میبدی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، تقدیم شد. به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، اجراهای دومین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دکتر محمد آقایی میبندی پزشک خیری که به واسطه دریافت ویزیت های

ادامه مطلب »
اخبار

مدیرکل دفتر موسیقی در نشست هیأت داوران جایزه موسیقی و رسانه: ضرورت توجه به تعامل رسانه و موسیقی

نشست هیأت داوران جایزه موسیقی و رسانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، سعید میرمحمد صادق دبیر، آروین صداقت کیش، سید علیرضا میرعلی نقی، عبدالرضا سپنجی، ویدا همراز، نرگس ذاکر جعفری و ایلناز رهبر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، در ابتدای این جلسه محمد اله‌یاری مدیرکل

ادامه مطلب »
اخبار

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

امروز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه و همزمان با نخستین روز برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌ها اجرا می‌شوند.   به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، امروز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه همزمان با روز نخست این رویداد، مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای آثار این

ادامه مطلب »
اخبار

پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره تئاتر فجر: تئاتر ترسیم و تجسم خرمندی است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در پیامی به اهالی تئاتر، این هنر را عرصه‌ای برای ترسیم و تجسم خرمندی دانست. به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و نهمین جشنواره

ادامه مطلب »
اخبار

جدول اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

جدول اجرای نمایش‌های بخش صحنه‌ای، خیابانی و دیگر گونه‌های اجرایی و نمایش‌های رادیویی سی و نهمین جشنواره تئاترفجر منتشر شد. به گزارش هنرآنلاین، جدول اجرای نمایش‌های بخش صحنه‌ای، خیابانی و دیگر گونه‌های اجرایی و نمایش‌های رادیویی سی و نهمین جشنواره تئاترفجر منتشر شد. این جشنواره به دبیری حسین مسافر آستانه از  ۱۱ تا ۲۰ بهمن برگزار می‌شود.   جدول اجرای

ادامه مطلب »
اخبار تالار وحدت

رضا مهدوی دبیر بخش پژوهش جشنواره موسیقی فجر شد

نشست‌های بخش پژوهش سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با همکاری رادیو گفتگو برگزار و از رادیو پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی معاونت امورهنری، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره در حکمی رضا مهدوی پژوهشگر و آهنگساز را به‌عنوان دبیر بخش پژوهش سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منصوب کرد.   نشست‌های بخش پژوهش سی و ششمین

ادامه مطلب »
اخبار

“بهار دلکش” به روایت ارکستر سازهای ملی ایران / هنرنمایی رشید وطن‌دوست و وحید تاج در یک کنسرت آنلاین

با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، ارکستر سازهای ملی ایران جدیدترین اجرای خود را به‌صورت آنلاین به مردم تقدیم کرد.   سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی رشید وطن‌دوست و وحید تاج، شامگاه‌ پنجشنبه دوم بهمن، به همت بنیاد رودکی به‌صورت آنلاین روی صحنه رفت.   این کنسرت ابتدا با هم‌نوازی

ادامه مطلب »
اخبار

ابراهیم اثباتی (نوازنده و آهنگساز تئاتر) چهره در نقاب خاک کشید.

ابراهیم اثباتی زاده سال ۱۳۵۰، نوازندگی تنبور را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. زنده‌یاد اثباتی نوازنده دیوان، سه‌تار، تار، عود و دف نیز بود و  تا سال ۱۳۹۲ قریب به ۴۳ موسیقی تئاتر و چندین موسیقی فیلم ساخت. او در سال ۱۳۸۰ با جمعی از هنرمندان و نوازندگان به تاسیس گروه وصل صوفیان اقدام کرد که حاصل آن اجرای کنسرت‌

ادامه مطلب »
اخبار

«سازهای ملی» برای ایران کنسرت می‌دهد / وحید تاج و رشید وطن دوست روی صحنه تالار وحدت

«ارکستر سازهای ملی ایران»  به رهبری علی اکبر قربانی بر روی صحنه تالار وحدت به صورت آنلاین برای مخاطبان اجرا می‌کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی رشید وطن دوست و وحید تاج پنجشنبه دوم بهمن و از ساعت ۲۱ به روی صحنه می‌رود. این کنسرت به همت بنیاد رودکی و

ادامه مطلب »
اخبار

ثبت‌نام از اهالی رسانه برای تماشای آثار جشنواره تئاتر فجر آغاز می‌شود

با ارائه سازوکاری براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مرحله ثبت نام اهالی رسانه برای تماشای آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از روز سه شنبه ۳۰ دی (فردا) آغاز می شود و تا روز جمعه ۳ بهمن ماه ادامه دارد.   به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری، ثبت نام اهالی رسانه برای تماشای آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

ادامه مطلب »
اخبار

تالارهای نمایشی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر مشخص شد

با حفظ موارد و نکات بهداشتی، تعدادی از تالارهای نمایشی با ظرفیت ۵۰ درصدی پذیرای آثار و مخاطبان سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ایام برگزاری این رویداد هستند.   به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، تالارهای نمایشی آثار صحنه‌ای و رادیو تئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اعلام شدند.

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای آنلاین «زخم مدینه» از تالار وحدت

اجرا خوانی نمایش «زخم مدینه» به صورت آنلاین در تالار وحدت و به همت بنیاد رودکی روی صحنه رفت . به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، اجرا خوانی زخم مدینه برداشتی آزاد از نمایش روایتی دیگر اثر استاد محمد اختیاری به نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی عبدالرضا کیهانی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲۶

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری «سوگواره شعر فاطمی» در تالار وحدت

سوگواره شعر فاطمی با عنوان «محبوبه خدا» در تالار وحدت برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، تالار وحدت برای دومین سال متوالی، میزبان  «محبوبه خدا» که عرض ارادت شاعرانه مرثیه‌سرایان و شاعران آیینی به محضر حضرت زهرا سلام الله علیها است، بود. اجرای این سوگواره را نجم‌الدین شریعتی بر عهده داشت و در

ادامه مطلب »
اخبار

«سرباز» میهمان جشنواره تاتر فجر شد

نمایش ” سرباز ” به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و کارگردانی حسین پارسایی در جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه می رود.   به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، سرباز که به مناسبت پاسداشت اولین سالگرد شهادت اسطوره مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آماده شده، نوشته و کار حسین پارسایی است که پیش از این به

ادامه مطلب »
اخبار

«سوگواره شعر فاطمی» در تالار وحدت

«سوگواره شعر فاطمی» در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، سوگواره شعر فاطمی با عنوان  «محبوبه خدا» همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، ۲۵ دی ماه ساعت ۱۵و۳۰ دقیقه در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم، مرتضی امیری اسفندقه، سید محمد جواد شرافت، هادی جانفدا، بهنام فرشی، محمد میرزایی،

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای آنلاین «زخم مدینه» از تالار وحدت

اجرا خوانی نمایش «زخم مدینه» به صورت آنلاین در تالار وحدت و به همت بنیاد رودکی به روی صحنه می رود .   به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، اجرا خوانی زخم مدینه برداشتی آزاد از نمایش روایتی دیگر اثر استاد محمد اختیاری به نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی عبدالرضا کیهانی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه

ادامه مطلب »
اخبار

اعلام آثار راه‌یافته به مسابقه و مهمان نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

تعداد ۲۵ اثر به بخش نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.   به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری، نمایش‌های منتخب برای حضور در بخش نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.   عناوین این آثار بدون اولویت به شرح زیر اعلام می‌شود:   نمایش «۶۵۹۹» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی از

ادامه مطلب »
اخبار

همکاری مشترک بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و بنیاد رودکی

مدیران عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای همکاری های مشترک تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام،  مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با حضور ساختمان بنیاد امام رضا علیه السلام با مدیرعامل این بنیاد دیدار و گفتگو کرد.   در این دیدار راهکارهای همکاری

ادامه مطلب »
اخبار

معرفی برگزیدگان«روایت سرباز»/وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط عاطفی عمیق میان حاج قاسم و مردم بود

آیین پایانی جایزه عکس بنیاد رودکی«روایت سرباز»، در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، آیین پایانی جایزه عکس بنیاد رودکی،«روایت سرباز»، در پاسداشت یاد و نام و راه شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی

ادامه مطلب »
اخبار

معاون امور هنری ارشاد: سردار سلیمانی در آینده نیز دستمایه و الهام‌بخش هنرمندان است

حسینی می‌گوید: موضوع سردار سلیمانی مانند موضوعات مهمی که در تاریخ ایران وجود داشته، نه تنها امروز بلکه در آینده نیز دستمایه و الهام‌بخش هنرمندانی خواهد شد که به عرصه هنر می‌پیوندند.   به گزارش خبرنگار ایلنا، مستند نمایش «سرباز» به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و همراهی اداره کل هنرهای نمایشی با کارگردانی حسین پارسایی که همزمان با سالگرد شهادت سردار

ادامه مطلب »
اخبار

«سرباز» روایتگری صادق از فراز و فرودهای زندگی سردار سلیمانی بود

حجت الاسلام صادقی، رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: نمایش سرباز در عین افشا کردن برخی وجوه رسانه‌ای جهان که درصدد ایجاد هجمه به جریان و محور مقاومت در منطقه هستند، در فرازی به جهات انسانی و نظامی سردار شهید نیز می پردازد.   «حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی»، رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف  قوه قضائیه 

ادامه مطلب »
اخبار

«سرباز»به پایان رسید/ بهره‌گیری از ظرفیت‌های تئاتر در معرفی اسطوره‌های ملی

مستند نمایش«سرباز» که به مدت ۵ شب از دوازدهم دی ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته بود، شامگاه سه شنبه شانزدهم دی ماه به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، شامگاه سه شنبه دوازدهم دی ماه مستند نمایش «سرباز» پس از پنج شب اجرا به تهیه کنندگی بنیاد رودکی و همراهی اداره

ادامه مطلب »
اخبار

مستند نمایش «سرباز» در ایستگاه پایانی/ ضرورت مطرح کردن بینش بزرگ سردار سلیمانی

مستند نمایش «سرباز» به تهیه کنندگی بنیاد رودکی، امشب و در آخرین اجرای خود به ایستگاه پایانی می‌رسد. به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد رودکی، مستند نمایش«سرباز» از ساعت ۱۸:۳۰ دوشنبه پانزدهم دی ماه در چهارمین شب خود همزمان با پخش برخط آن از تلویزیون تعاملی لنز برای مخاطبان با تعداد محدودی میهمان و با رعایت کامل

ادامه مطلب »
اخبار

فراخوان بخش ویژه هنر بدن و حرکت جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

فراخوان بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) به عنوان یک بخش ویژه از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.   به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری، بخش هنر بدن و حرکت(فیزیکال-تئاتر) با مدیریت یاسر خاسب به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اضافه شد.   سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با هدف توجه به گونه‌های مختلف

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای دومین شب «سرباز» /برجسته سازی شرافت انسانی در مشی و روش سردار سلیمانی

مستند نمایش «سرباز» به تهیه کنندگی بنیاد رودکی شنبه سیزدهم دی ماه در دومین شب خود به روی صحنه رفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، مستند نمایش«سرباز» از ساعت ۱۸:۳۰ شنبه سیزدهم دی ماه در دومین شب خود همزمان با پخش برخط آن از تلویزیون تعاملی لنز برای مخاطبان با تعداد محدودی میهمان و با

ادامه مطلب »
اخبار

نشست هیات انتخاب جشنواره موسیقی فجر با معاون هنری برگزار شد

نشست هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری، در این نشست حسن ریاحی، دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و مرتضی امیری اسفندقه، بهداد بابایی، محمدرضا چراغعلی، احسان ذبیحی فر، امیرعباس ستایشگر، کارن کیهانی،

ادامه مطلب »
اخبار

سید محمد حسینی: امیدواریم مستند نمایش “سرباز” آغازی بر تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری باشد / سزاوار است ابعاد شخصیت شهید سلیمانی در قالب جذاب هنر ارائه شود

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی می‌گوید سزاوار است ابعاد شخصیت، زوایای زندگی و ظرایف رفتاری سردار قاسم سلیمانی در قالب جذاب هنر ارائه شود تا الگویی برای همه خصوصاً نسل جوان باشد.   سرویس موسیقی هنرآنلاین: مستند نمایش “سرباز” به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و کارگردانی حسین پارسایی، با نگاهی به سویه‌های زیستی و مقاومتی شهید قاسم سلیمانی، از جمعه ۱۲ دی

ادامه مطلب »
اخبار

آغاز اجرای «سرباز» همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی+عکس

مستند نمایش «سرباز» به تهیه کنندگی بنیاد رودکی از شب گذشته و همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت به روی صحنه رفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار آسمانی، حاج قاسم سلیمانی، مستند نمایش «سرباز» به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و کارگردانی حسین پارسایی از شامگاه

ادامه مطلب »
اخبار

اعلام برنامه‌های بنیاد رودکی در سالگرد عروج شهید سلیمانی

مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به رسالت جامعه هنری در پاسداشت راه و یاد حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های این بنیاد را در اولین سالگرد عروج شهید تشریح کرد.   به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، مهدی افضلی گفت: شهید سلیمانی، اسطوره‌ای ملی و یاد وی برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است؛ پاسداری از راه این

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای ویژه مستند نمایش «سرباز» برای عکاسان خبری

مستند نمایش «سرباز» اجرای ویژه ای برای عکاسان خبری دارد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، مستند نمایش «سرباز» به تهیه کنندگی بنیاد رودکی و کارگردانی حسین پارسایی جمعه دوازدهم دی ماه از ساعت ۱۵:۳۰ برای عکاسان خبری به روی صحنه می‌رود. تالار وحدت، همزمان با اولین سالگرد عروج آسمانی سردار سلیمانی، میزبان مستند نمایش «سرباز»

ادامه مطلب »
اخبار

مستند نمایش سرباز را در لنز ایرانسل تماشا کنید

مستند نمایش سرباز توسط تلویزیون تعاملی  «لنز»، پخش آنلاین می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، همزمان با اولین سالگرد عروج آسمانی سردار سلیمانی، تالار وحدت میزبان مستند نمایش «سرباز» به تهیه کنندگی بنیاد رودکی و نویسندگی و کارگردانی حسین پارسایی است. مستند نمایش سرباز از روز جمعه ۱۲ دیماه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه مصادف با اولین سالگرد

ادامه مطلب »
اخبار

جایگاه تئاتر در شرایط کرونا از نگاه بهروز غریب پور

بهروز غریب پور معتقد است تئاتر به شرایطی نظیر کرونا که باعث استفاده از ظرفیت‌های مدیوم دیگری برای گسترش مخاطبان خود شود، نیاز داشت. به گزارش روابط عمومی روابط عمومی معاونت امور هنری، بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان تئاتر درباره وضعیت تئاتر و برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای نمایشی در شرایط کرونا بیان کرد: من از همان ابتدای بحران کرونا

ادامه مطلب »
اخبار

نشست خبری سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی

نشست خبری سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور امیر عبداللهیان در تالار رودکی برگزار شد . به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، حسین امیر عبداللهیان رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی روز یکشنبه  هفتم دی ماه در نشست خبری بزرگداشت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان ” مرد میدان ”

ادامه مطلب »
اخبار

حمایت دفتر موسیقی و بنیاد رودکی از اجراهای آنلاین

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی از اجراهای آنلاین تا پایان سال جاری به صورت مشترک حمایت می‌کنند. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، براساس توافق دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی، متقاضیان برگزاری اجرای موسیقی آنلاین در

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای مستند نمایش «سرباز»؛ با صدای محمد معتمدی

عوامل تولید مستند نمایش «سرباز» معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، قطعه آوازی «حالا که میروی» محمد معتمدی خواننده سرشناس کشور پایان بخش مستند نمایش سرباز است. مستند نمایش «سرباز» به نویسندگی و‌ کارگردانی حسین پارسایی و طراحی حرکت علی براتی است و با حضور انوش معظمی، مجید رحمتی، مسعود رحیم پور،رضا راد، ندا

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری آنلاین «آئین سنتی شب یلدا» در تالار وحدت

آئین سنتی شب یلدا به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا برگزار شد. این مراسم ۳۰ آذرماه مصادف با ۲۰ دسامبر در بخش‌های مختلف و جذاب فرهنگی و هنری شامل اجرای موسیقی سنتی و محلی، نقالی، تئاتر، حافظ خوانی و برنامه‌های متنوع دیگر به‌صورت مستقیم (ویدئو برخط) برای علاقه‌مندان و ایرانیان خارج از کشور و هم‌وطنان داخل

ادامه مطلب »
اخبار

برگزیدگان هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند

آئین پایانی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر “مقاومت” با معرفی برگزدیگان بخش‌های مختلف و تجلیل از ۲ چهره تئاتری به پایان رسید. سرویس تئاتر هنرآنلاین: آئین پایانی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت امشب دوم دی ماه با حضور برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره  با اجرای محمد سلوکی در تالار وحدت برپا شد و برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند:   بخش

ادامه مطلب »
اخبار

تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه «روایت سرباز»

مهلت ارسال آثار به مسابقه عکاسی «روایت سرباز» تا پنج شنبه، چهارم دی ماه تمدید شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، براساس اعلام دبیرخانه مسابقه «روایت سرباز»، مهلت ارسال آثار تا پایان وقت پنج شنبه  ۴ دی ماه تمدید شد و علاقمندان می توانند براساس فراخوان اعلام شده آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

ادامه مطلب »
اخبار

اهدای جایزه شهید قاسم سلیمانی و تجلیل از دو هنرمند در تئاتر مقاومت

ایرنا- همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت ضمن تقدیر از نصرالله قادری و کورورش زارعی به عنوان دو هنرمند برجسته عرصه تئاتر دفاع مفدس، جایزه ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به اثر برگزیده این رویداد اهدا خواهد شد. همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در تاریخ دوم دی ماه در تالار

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای ویژه برنامه «ایران یلدا» از تالار وحدت

ویژه برنامه  «ایران یلدا» به مناسبت شب یلدا و با مشارکت بنیاد رودکی به صورت زنده پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، این بنیاد در طولانی ترین شب سال، همگام با این سنت دیرینه و با توجه به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجتناب از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، میزبان برنامه «ایران یلدا» با همکاری

ادامه مطلب »
اخبار

معرفی دبیر و داوران مسابقه عکس «روایت سرباز»

دبیر و داوران مسابقه عکس «روایت سرباز »، پاسداشت نام و یاد و راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد روکی، سعید فرجی، فرهاد سلیمانی و  روح الله وحدتی « روایت سرباز » را به دبیری حمید فروتن داوری می کنند. فروتن، دبیر مسابقه عکس «روایت سرباز»، جایزه عکس بنیاد

ادامه مطلب »
اخبار

آغاز بخش خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت/عکس

بخش محیطی و خیابانی جشنواره تئاتر مقاومت در محوطه تالار وحدت کار خود را اغاز کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نمایش های محیطی و خیابانی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» از ساعت ۱۴ امروز در محوطه تالار وحدت اجرا می شود. به دلیل شیوع کرونا برگزار کنندگان جشنواره امکان تماشای برخط نمایش های اجرا شده را هم

ادامه مطلب »
اخبار

هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران آغاز به کار کرد

افتتاحیه دوسالانه مجسمه‌سازی تهران عصر روز گذشته ۲۴ آذرماه در تالار وحدت برگزار شد. سرویس تجسمی هنرآنلاین: هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران روز دوشنبه ۲۴ آذرماه با نمایش بیش از ۹۰ اثر، در تالار وحدت و پهنه رودکی آغاز به کار کرد. در این افتتاحیه که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور محدود تعدادی از هنرمندان همراه بود، سید مجتبی

ادامه مطلب »
اخبار

انتشار فراخوان مسابقه عکس خبری «روایت سرباز»

فراخوان مسابقه  عکس خبری «روایت سرباز» منتشر شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در پاسداشت نام و یاد و راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بنیاد رودکی یک مسابقه عکس خبری برگزار می‌کند. بنیاد رودکی، جامعه عکاسان کشور را به مشارکت در مسابقه عکس شهید سلیمانی فرا خواند. مسابقه عکس خبری  «روایت سرباز» ادای دین جامعه

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای آنلاین ارکستر آلنام از تالار وحدت/عکس

کنسرت آذربایجانی ارکستر آلنام به رهبری وحید علیپور جمعه ۲۱ آذرماه در تالار وحدت به صورت آنلاین اجرا شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی،  این کنسرت با مشارکت بنیاد رودکی جمعه ۲۱ آذر ماه از ساعت ۲۱ از تلویزیون اینترنتی لنز برای علاقه مندان به صورت زنده پخش شد. در این اجرا مسعود امیر سپهر (خواننده)،

ادامه مطلب »
اخبار

به همت بنیاد رودکی برگزار می‌شود، مسابقه «روایت سرباز»؛ روایت عکاسان خبری از سردار سلیمانی

در پاسداشت نام و یاد و راه  سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بنیاد رودکی یک مسابقه عکس خبری برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، مسابقه عکس خبری  «روایت سرباز» ادای دین جامعه هنری کشور به این شهید والا مقام در اولین سالگرد معراج شهید است. بنیاد رودکی، جامعه عکاسان کشور را به مشارکت در مسابقه عکس

ادامه مطلب »
اخبار

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی شهادت مظلومانه محسن فخری‌زاد

سید عباس صالحی در پیامی شهادت مظلومانه دکتر محسن فخری‌زاده رئیس فقید سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تبریک و تسلیت گفت. به گزارش مرکز روابط عمومی و‌اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سید عباس صالحی آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ بار دیگر

ادامه مطلب »
اخبار

مهدی محقق پرچم فرهنگ و تمدن را به تمام نقاط جهان برد / محقق یکی از احیاگران میراث خردگرایی در عهد اسلامی است

اهالی فرهنگ و هنر و اساتید در مراسم نکوداشت استاد مهدی محقق که در قالب سلسله برنامه های تماشای خورشید برگزار شد از این استاد به عنوان خورشید عالم ادبیات و فقه یاد کرده و یک عمر فعالیت این استاد را در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی ستودند. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو -ایران،

ادامه مطلب »
اخبار

آغاز دوره جدید روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور ایتالیا و ایران

یاروسلاوا رومانووا، دبیر اول و رایزن بخش فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا در تهران، در بازدید از فرهنگسرای نیاوران و یازدهمین نمایشگاه دوسالانه ملی سرامیک ایران گفت: از تعامل و همکاری در برگزاری رویدادهای هنری با فرهنگسرای نیاوران استقبال می کنیم. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، خانم یاروسلاوا رومانووا، دبیر اول و رایزن بخش فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا

ادامه مطلب »
اخبار

کلیپ اجرای سمفونی شهرزاد توسط ارکستر سمفونیک بانوان

سمفونی شهرزاد توسط ارکستر سمفونیک بانوان «سرزمین مادری» به رهبری نزهت امیری  به همت بنیاد رودکی و به پاس فداکاری‌های کادر درمان در مبارزه با کرونا و در حمایت از صلح، دوستی و سلامت نسل بشر،  اجرا شد.

ادامه مطلب »
اخبار

آغاز هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران از ۲۱ آذر

هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران ۲۱ آذرماه به مدت ۲ ماه در پهنه رودکی آغاز به کار می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای دبیران دوسالانه، هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران در تاریخ ۲۱ آذرماه سال جاری در مکان پهنه رودکی به مدت ۲ ماه و تا ۲۱ بهمن ماه ۹۹ برگزار می‌شود. مکان نمایشگاه شامل پیاده گذر

ادامه مطلب »
اخبار

قدردانی رئیس جمهور لبنان از ساخت قطعه «بی‌تاب بلقیس»

رئیس‌جمهور لبنان از ساخت قطعه «بی‌تاب بلقیس‌« که به همت بنیاد رودکی تولید شده است، تقدیر کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان از تولید قطعه موسیقی «بی‌تاب بلقیس» که به همت بنیاد رودکی و با شعار «بیروت! درد تو، درد من است» برای همبستگی با جان باختگان انفجار بیروت ساخته شده

ادامه مطلب »
اخبار

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی برای درگذشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی

مدیرعامل بنیاد رودکی درگذشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی در پیام مهدی افضلی آمده است: «خبر درگذشت زنده یاد دکتر محمدپور، مدیرکل فقید و پرتلاش فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، موجب تأثر و تأسف شد؛ اینجانب ضایعه درگذشت این جانباز والامقام را به

ادامه مطلب »
اخبار

تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی در پی درگذشت کریم اکبری مبارکه

مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت کریم اکبری مبارکه بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی در متن پیام مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی آمده است: خبر تلخ و اندوهناک بود، درگذشت ستاره‌ای درخشان از نسلی به یادماندنی در هنرهای نمایشی کشور؛ کریم اکبری مبارکه از نسلی بود که

ادامه مطلب »
اخبار

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت (پنجم آبان‌ماه) با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری و اعضای هیات‌مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی رییس هیات امنای

ادامه مطلب »
اخبار

ارکستر سمفونیک تهران در مسیر رشد / بررسی اهداف، وظایف و چشم‌انداز مورد نظر شورای ارکستر در گفت‌و‌گو با صاحب‌نسق، لطفی، شریفیان و مشایخی

چند ماه پس از آن که ارکستر سمفونیک تهران بدون رهبر دائمی فعالیت می‌کرد، بنیاد رودکی با هدف واگذاری امور تخصصی به اهل فن و ارتقای سطح ارکستر، شورای ارکستر سمفونیک تهران را تشکیل داد. سرویس موسیقی هنرآنلاین: شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر پس از حواشی فراوان، در نخستین روز خردادماه سال جاری، با انتشار پستی در صفحه شخصی

ادامه مطلب »
اخبار

تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی به سالار عقیلی

مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی ضایعه در گذشت پدر «سالار عقیلی» را به وی تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در پیام مهدی افضلی خطاب به عقیلی آمده است: «انا لله و انا الیه راجعون فقدان پدر بزرگوارتان، ما را نیز اندوهگین ساخت. این ضایعه را به جنابعالی و خانواده گرامی تسلیت می گویم. از

ادامه مطلب »
اخبار

فراخوان اعطای تسهیلات حمایتی به فعالان بخش هنری

ثبت نام اعطای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه ویژه فعالان حوزه های نمایش، تجسمی، موسیقی، مد و لباس، مؤسسات تک منظوره و آموزشگاه های آزاد هنری آغاز شد. به منظور حمایت از صنوف فعال هنری و بهره مندی آنها از تسهیلات حمایتی کم بهره در دروان کرونا، متقاضیان در رشته های نمایش (تماشاخانه ها و گروه های تئاتر)، آموزشگاه های آزاد

ادامه مطلب »
اخبار

فراخوان بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش‌های غیررقابتی و رقابتی برگزار می شود که فراخوان بخش رقابتی جشنواره امروز منتشر شد. به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراخوان بخش رقابتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صورت باکلام و بی‌کلام در بخش‌های موسیقی (دستگاهی، کلاسیک، پاپ، نواحی، تلفیقی، معاصر و ارکسترال ایران)

ادامه مطلب »
اخبار

وظایف و اهداف شورای ارکستر سمفونیک تهران از زبان کیاوش صاحب‌نسق

عضو شورای ارکستر سمفونیک تهران می‌گوید وظیفه اصلی این شورا یک نظارت هیئت امنایی بر فعالیت ارکستر سمفونیک تهران و دعوت از رهبرانی است که برای اجرای کنسرت می‌آیند. سرویس موسیقی هنرآنلاین: بنیاد رودکی هفته پیش اعلام کرد با هدف واگذاری امور تخصصی به اهل فن و ارتقای سطح ارکستر سمفونیک تهران با دعوت از استادان برجسته و صاحب‌نظر، یک شورا

ادامه مطلب »
اخبار

با حمایت بنیاد رودکی،«خورشید کاروان» آنلاین از لنز پخش می‌شود

با حمایت بنیاد رودکی، نمایش  «خورشید کاروان» در سی‌امین سال اجرای خود به صورت آنلاین از تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، نمایش خورشید کاروان کاری از موسسه فرهنگی فدک به نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی محمود فرهنگ به صورت آنلاین اجرا می‌شود. این نمایش همزمان با رحلت حضرت رسول اکرم

ادامه مطلب »
اخبار

تشکیل شورای ارکستر سمفونیک تهران

با هدف واگذاری امور تخصصی به اهل فن و ارتقای سطح ارکستر، بنیاد رودکی با دعوت از استادان برجسته و صاحب نظر، شورای ارکستر سمفونیک تهران را تشکیل داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران این پس زیر نظر یک شورای تخصصی فعالیت می‌کند. محمد سعید شریفیان، هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، کیاوش صاحب

ادامه مطلب »
اخبار

تسلیت بنیاد رودکی در پی درگذشت استاد شجریان

بنیاد فرهنگی هنری رودکی ضایعه درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی در پیام تسلیت این بنیاد آماده است:  «در حافظه سرشار از موسیقی تالار وحدت، صدای جاودان استاد محمدرضا شجریان، طنینی همیشگی دارد. او ستاره ممتاز آسمان موسیقی سنتی ایران بود و نام و یادش بر تارک هنر این مرز

ادامه مطلب »
اخبار

نوای استاد شجریان، تاریخ حسّ و حال ایرانیان در نیم قرن گذشته

استاد محمد رضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر امروز (پنجشنبه) در بیمارستان جم تهران درگذشت. رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت محمدرضا شجریان؛ استاد آواز ایران و هنرمند نامدار به خانواده و همه علاقه‌مندان و دوستداران ایشان خصوصاً جامعه هنری کشور تصریح کرد: یقیناً ملت قدرشناس ایران، نام و یاد و آثار این هنرمند محبوب را همواره

ادامه مطلب »
اخبار

فراخوان بخش غیررقابتی جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

فراخوان بخش غیررقابتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد. سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش های غیررقابتی و رقابتی برگزار می شود که فراخوان بخش غیرقابتی جشنواره امروز منتشر شد. فراخوان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره با هدف شناسایی، ظرفیت سازی و حمایت از فعالیت های خلاقانه هنرمندان و گروههای

ادامه مطلب »
اخبار

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود

دومین جلسه شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر روز شنبه ۱۲ مهرماه برگزار شد. در دومین جلسه شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر درباره بررسی فراخوان جشنواره، زمان  و نحوه برگزاری جشنواره با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و بخش های مختلف جشنواره گفت و گو شد. در این جلسه شورا، مقرر شد سی و

ادامه مطلب »
اخبار

بازدید مجازی از نمایشگاه «نقش راستان»

به دنبال اعلام محدودیت‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور، افتتاحیه نمایشگاه «نقش راستان» به تعویق افتاد، اما امکان بازدید مجازی از آن فراهم شد. به گزارش روابط عمومی نمایشگاه، افتتاحیه نمایشگاه «نقش راستان» که قرار بود امروز ۱۴ مهرماه با نمایش ‏آثاری از «حسن روح‌الامین» برگزار شود، با توجه به اطلاعیه صادر شده از سوی استانداری تهران و همچنین

ادامه مطلب »
اخبار

تسلیت معاون هنری برای درگذشت عباس جوانمرد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت عباس جوانمرد، کارگردان و بازیگر تئاتر ایران را تسلیت گفت. سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری در پیامی برای درگذشت جوانمرد نوشته است: استاد عباس جوانمرد انسان و هنرمندی است که در ساحت های مختلف به تئاتر و هنر کشور خدمت کرد. کارگردانی و بازیگری کرد اما بسترها و

ادامه مطلب »
اخبار

‌به همت بنیاد رودکی، “شور آفرین” روی صحنه تالار وحدت

قطعه  “شور آفرین” در تالار وحدت ضبط و اجرا می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف به مناسبت سالروز تولد استاد «حسین دهلوی» قطعه «شور آفرین» از ساخته های این آهنگساز فقید را به همت بنیاد رودکی  روی صحنه تالار وحدت اجرا و ضبط می‌کند. این قطعه برای ارکستر مجلسی

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای شب ششم موسیقی نمایش “علمدار” با روایتگری پرویز پرستویی

پرویز پرستویی روایتگر ششمین شب از اجرای موسیقی نمایش “علمدار” در سوگ و رثای سردار مهر و ماه حضرت عباس (ع) بود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در ششمین شب موسیقی نمایش عاشورایی “علمدار” با روایت پرویز پرستویی، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی

ادامه مطلب »
اخبار

نخستین تفاهم نامه سال ۹۹ معاونت هنری با سیستان و بلوچستان امضا شد

نخستین تفاهم‌نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان‌ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان انجام شد. به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فصل انعقاد تفاهم‌نامه‌های معاونت امور هنری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در سال ۹۹ برای حمایت از هنر در

ادامه مطلب »
اخبار

دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شد

دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد. به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری، حسن ریاحی به پیشنهاد رییس شورا و تأیید شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این دوره جشنواره منصوب شد. سید مجتبی حسینی در حکم حسن ریاحی

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای شب پنجم موسیقی نمایش “علمدار” با روایتگری هادی حجازی‌فر

هادی حجازی‌فر روایتگر پنجمین شب از اجرای موسیقی نمایش “علمدار” در سوگ و رثای سردار مهر و ماه حضرت عباس (ع) بود. هادی حجازی‌فر با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی موسیقی نمایش علمدار ساخته پوریا خادم به رهبری بردیا کیارس، کارگردانی حسین پارسایی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی را روایت کرد. این رویداد فرهنگی و خیریه با همت

ادامه مطلب »
اخبار

کوهستانی نویسنده علمدار

سعی کردم شاعرانه، آهنگین و لطیف‌ به واقعه عاشورا بپردازم. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا کوهستانی نویسنده پروژه موسیقی نمایش “علمدار” درباره ایده نوشتن این نمایشنامه گفت: موسیقی نمایش “علمدار” در پی سه نمایشنامه تاریخی_مذهبی دیگر است که قبلاً نوشته‌ام ولی اینجا، هم به لحاظ ساختار و هم به لحاظ محتوایی فرم مستقلی دارد و نمایش در دل

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای چهارمین شب موسیقی نمایش “علمدار” با روایتگری فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان روایتگر افتخاری چهارمین شب از اجرای موسیقی نمایش “علمدار” در سوگ و رثای سردار مهر و ماه حضرت عباس (ع) شد. فرهاد قائمیان با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی موسیقی نمایش علمدار ساخته پوریا خادم به رهبری بردیا کیارس، کارگردانی حسین پارسایی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی را روایت کرد. این رویداد فرهنگی و خیریه با

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای شب سوم موسیقی نمایش “علمدار” با روایتگری مهدی سلطانی

مهدی سلطانی روایتگر سومین شب اجرای موسیقی نمایش “علمدار” در سوگ و رثای سردار آب و ادب حضرت عباس (ع) بود. “علمدار” به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی، ساخته و پرداخته آهنگساز خلاق و خوش آتیه موسیقی کشور پوریا خادم با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص از

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای شب دوم موسیقی نمایش “علمدار” با روایتگری حسین پاکدل

شب دوم اجرای موسیقی نمایش”علمدار” ساخته پوریا خادم  با همراهی گروه آوازی و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس و با روایتگری حسین پاکدل، کارگردانی حسین پارسایی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی در تالار وحدت برگزار شد. در شب دوم علمدار حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، نادر مشایخی، ابراهیم لطفی، کیاوش صاحب نسق در تالار وحدت به تماشای این

ادامه مطلب »
اخبار

نخستین اجرای موسیقی نمایش “علمدار” با روایتگری داریوش ارجمند

ده ها هزار نفر به تماشای نخستین اجرای “علمدار” نشستند. نخستین اجرای “علمدار” سه شنبه اول مهر ماه با روایتگری داریوش ارجمند با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی موسیقی نمایش علمدار ساخته پوریا خادم به رهبری بردیا کیارس از طریق اپلیکیشن روبیکا میزبان ده ها هزار نفر از تماشاگران علاقه مند به این رویداد فرهنگی و خیریه بود.

ادامه مطلب »
اخبار

بردیا کیارس: موسیقی نمایش «علمدار» نذری فرهنگی است

موسیقی نمایش «علمدار» نذری فرهنگی است و امیدوارم بازهم تکرار شود. به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از اتفاقات مورد توجه این روزها که شاید خلاء موسیقی طی ماه‌های اخیر را جبران کند، اجرای موسیقی نمایش «علمدار» است که به همت بنیاد فرهنگی، هنری رودکی با تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی در سوگ و رثای حضرت ابوالفضل (ع) در

ادامه مطلب »
اخبار

عاشورا خودش یک پرفورمنس است / روایت نادر مشایخی از موسیقی نمایش “علمدار”

مشایخی می‌گوید ما باید به جنبه‌های مختلف موسیقی امکان بدهیم تا جوان‌ها کار کنند و ایده‌های جدید پیدا کنند. سرویس موسیقی هنرآنلاین: این شب‌ها موسیقی نمایش عاشورایی “علمدار” به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این موسیقی نمایش با آهنگسازی پوریا خادم و با همراهی ارکستر سمفونیک

ادامه مطلب »
اخبار

پرویز پرستویی راوی آخرین شب “علمدار”

صدها هزار نفر هر شب با هدف خیرخواهانه پخش اینترنتی “علمدار” را می‌بینند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، پرویز پرستویی هنرمند مردمی و نام‌آشنای کشور علاوه بر تهیه‌کنندگی، سه‌شنبه ۶ مهرماه روایتگر افتخاری آخرین شب اجرای موسیقی نمایش “علمدار” در سوگ و رثای سردار آب و ادب حضرت عباس (ع) و با اهداف خیرخواهانه است. “علمدار”

ادامه مطلب »
اخبار

راویت ” علمدار” به فرهاد قائمیان رسید

ده ها هزار نفر به تماشای نخستین اجرای “علمدار” نشستند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، فرهاد قائمیان بازیگر شناخته شده سینما،تئاتر و تلویزیون، روایتگر افتخاری چهارمین شب از اجرای موسیقی نمایش علمدار در سوگ و رثای سردار مهر و ماه حضرت عباس (ع) است. فرهاد قائمیان جمعه چهارم مهر ماه با همراهی ارکستر سمفونیک تهران

ادامه مطلب »
اخبار

مهدی سلطانی:”علمدار” یک تیر و چند نشان است

موسیقی نمایش ” علمدار”  در کانال علمدار اپلیکیشن روبیکا به صورت زنده و رایگان پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، مهدی سلطانی استاد دانشگاه و هنرمند نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور افتخاری در سومین شب اجرای موسیقی نمایش “علمدار” راوی این رویداد می‌‍شود.  به همین بهانه وی یادداشتی را به شرح

ادامه مطلب »
اخبار

نماینده وزیر فرهنگ لبنان در دیدار با معاون هنری خواستار همکاری‌های مشترک شد

مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و رهبر ارکستر ملی لبنان با سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری، مدیر کل دفتر موسیقی دیدار و گفتگو کردند. حسین عجمی؛ مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و آندره الحاج؛ رهبر ارکستر ملی لبنان با سیدمجتبی حسینی؛‌ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ادامه مطلب »
اخبار

حسین پاکدل دومین “روایتگر” علمدار شد

حسین پاکدل چهره نام آشنای عرصه فرهنگ و هنر دوم مهر ماه موسیقی نمایش علمدار را در تالار وحدت روایت می‌کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، داریوش ارجمند آغازگر اجرای موسیقی نمایش  “علمدار” به تهیه کنندگی پرویز پرستویی، کارگردانی حسین پارسایی، رهبری ارکستر بردیا کیارس و آهنگسازی پوریا خادم از روز سه شنبه اول مهر

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای نمایش‌های میدانی ویژه چهل‌سالگی دفاع مقدس

«نمایش‌های میدانی ویژه چهل‌‎سالگی دفاع مقدس» با حضور ۹ نمایش میدانی از یکم تا هشتم مهرماه ۱۳۹۹ توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی اجرا می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، «نمایش‌های میدانی ویژه چهل‌سالگی دفاع مقدس» از سه‌شنبه اول مهرماه تا سه‌شنبه هشتم مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان علاقه‌مندان خواهد شد. بر این اساس در تاریخ ذکرشده،

ادامه مطلب »
اخبار

بلیط‎های “علمدار” به صورت همت عالی فروخته می‌شود

برای دیدن موسیقی نمایش  “علمدار” به صورت همت عالی با هدف کمک به مناطق محروم بلیط بخرید. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، بلیط‌های موسیقی نمایش “علمدار” به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی به صورت همت عالی از ساعت ۱۲ روز یکشنبه‌ ۳۰ شهریور ماه در سایت ایران نمایش به آدرس  www.irannamayesh.com  برای مشارکت

ادامه مطلب »
اخبار

۷۲ نوازنده ” علمدار” را روایت می کنند

گروه آوازی نغمه های عاشورایی می‌خوانند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس، موسیقی نمایش  «علمدار» را با اهداف خیر خواهانه همراهی می‌کنند. در این اجرا ۷۲ نوازنده سازهای زهی شامل ویولن، آلتو، ویولنسل، کنترباس، سازهای بادی چوبی شامل فلوت، ابوا، کلارینت، فاگوت و سازهای بادی برنجی شامل هورن، ترومپت،

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری «سوگواره شعر عاشورایی» در تالار وحدت/اعطای گواهینامه درجه یک هنری به استاد کلامی

سوگواره شعر عاشورایی با عنوان«پلک صبوری» با حضور جمعی ازشاعران آئینی به همت بنیاد رودکی در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، سوگواره شعر “پلک صبوری”  در راستای گرامی‌داشت حماسه آفرینی‌های حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)  و در آستانه روز شعر و ادب فارسی برگزار شد و جمعی از شاعران آیینی برجسته

ادامه مطلب »
اخبار

پرویز پرستویی، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان و هادی حجازی فر؛ دیگر روایتگران «علمدار»

اجرای موسیقی نمایش عاشورایی علمدار با اهداف خیر خواهانه از اول مهر آغاز می شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی، داریوش ارجمند آغازگر اجرای موسیقی نمایش علمدار به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی است؛ اجرایی که علاوه بر رعایت کلیه دستور العمل های بهداشتی به دلیل تهیه و نصب

ادامه مطلب »
اخبار

انتشار پوستر موسیقی نمایش «علمدار»

پوستر موسیقی نمایش «علمدار» منتشر شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی پوستر موسیقی نمایش “علمدار” به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی رونمایی شد. مسعود نجابتی طراح لوگو تایپ و آیدین قشلاقی طراح پوستر علمدار هستند. پوستر بر مبنای نقش مایه‌های هنر ایرانی اسلامی که پیوند عمیقی با اعتقادات و حافظه بصری مخطبان

ادامه مطلب »
اخبار

جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر برگزار شد

جلسه شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر دوشنبه ۲۴ شهریورماه در دفتر موسیقی با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد الهیاری فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی، حسن ریاحی، شاهین فرهت، مجید کیانی و نادر مشایخی، اعضای شورا برگزار شد. در ابتدای جلسه محمد الهیاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی گزارشی درباره سی و

ادامه مطلب »
اخبار

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت:امیدواریم موسیقی نمایش «علمدار» فتح بابی برای شروع مجدد اجراهای هنری باشد

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تمرین  موسیقی نمایش «علمدار» بازدید کردند. کیانوش جهانپور در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به علاقه‌ای که شخصاً به موسیقی آیینی دارم، به نظرم کار ارزشمندی است و امیدوارم با توجه به اهداف خیرخواهانه اثر  مورد استقبال 

ادامه مطلب »
اخبار

«عشق روزهای کرونا» در تالار وحدت

نمایش «عشق روزهای کرونا» در محوطه باز تالار وحدت اجرا می‌شود. یه گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، نمایش «عشق روزهای کرونا» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان از ۲۷ شهریور ماه ساعت ۱۹و۳۰ دقیقه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محوطه تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این نمایش در شش اپیزد؛۱_ یک نخ عاشقی، ۲_دعا برای ادامه

ادامه مطلب »
Show

در گفتگو با پرویز پرستویی مطرح شد؛از حضور افتخاری به‌عنوان تهیه کننده تا دعوت از مردم برای همراهی و حضور در اجرای خیرخواهانه

موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» در سوگ و رثای سقای آداب و ادب حضرت عباس (ع) در تالار وحدت با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه خیریه «خادمین علی ابن ابیطالب (ع)» با مدیر عاملی پهلوان رسول خادم است که قرار است عواید حاصل از آن توسط این مجموعه صرف امور خیریه شود. پرویز پرستویی که در موسیقی نمایش عاشورایی

ادامه مطلب »
اخبار

سوگواره شعر «پلک صبوری» در تالار وحدت

همزمان با ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت و در آستانه ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی، نخستین سوگواره شعر “پلک صبوری” در گرامی‌داشت مقام حضرت زینب سلام الله علیها برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، سوگواره شعر پلک صبوری به همت بنیاد رودکی و در راستای گرامی‌داشت حماسه آفرینی‌های حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)

ادامه مطلب »
اخبار

داریوش ارجمند نخستین روایتگر “علمدار” شد

داریوش ارجمند هنرمند نام آشنای سینما، تئاتر و تلویزیون در نخستین اجرای موسیقی نمایش علمدار به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی نقش آفرینی می‌کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» ساخته پوریا خادم، به رهبری بردیا کیارس در سوگ و رثای سردار مهر و ماه حضرت عباس (ع) با اهداف

ادامه مطلب »
اخبار

روایتی از آخرین روز زندگی حضرت عباس (ع) / پوریا خادم از موسیقی نمایش عاشورایی “علمدار” می‌گوید

“علمدار” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت آنلاین برگزار شده و کلیه منافع مالی آن صرف مناطق محروم کشور می‌شود. سرویس موسیقی هنرآنلاین: موسیقی نمایش عاشورایی “علمدار” در سوگ و رثای حضرت عباس (ع) برای دهه سوم محرم به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت اجرا می‌شود. علمدار” شامل یازده تابلوی نمایشی است و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران

ادامه مطلب »
اخبار

سید مجتبی حسینی: شفافیت سیاست‌های هنری مهم‌ترین عامل همراهی سرمایه‌گذاران است / اقتصاد فرهنگ با اقتصاد مقاومتی هم‌ساز است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل امروز عرصه هنر را در زمینه نظارت و سیاست‌گذاری دانست و گفت: این که مثلا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریتی در حوزه موسیقی داشته باشد اما سازمان صدا و سیما، سیاست دیگری را اتخاذ کند، یک بام و دو هوا می‌شود. به گزارش هنرآنلاین، سید محمد مجتبی حسینی، در گفتگو

ادامه مطلب »
اخبار

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

اعضای شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حکم سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شدند. به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ سید مجتبی حسینی در حکمی هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی را به عنوان رییس شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد. معاون امور هنری‌ همچنین

ادامه مطلب »
اخبار

موسیقی نمایش «علمدار» با اهداف خیر خواهانه به تالار وحدت می‌آید

موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» در سوگ و رثای سردار آب و ادب حضرت ابوالفضل (ع) با اهداف خیرخواهانه و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای دهه سوم محرم به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت اجرا می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این رویداد با مشارکت موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) است

ادامه مطلب »
اخبار

اعلام فراخوان سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی بر مدار حسین (ع)

با هدف انتقال مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی فلسفه عاشورا و شناسایی استعدادهای نوجوانان در رشته‌های مختلف هنری، سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی بر مدار حسین (ع) درفضای مجازی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه خسروی بروجنی، دبیر اجرایی سوگواره بر مدار حسین (ع) و مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبر افزود: سوگواره هنری

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای تعزیه “احمد سفاح” در هفتمین شب از “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”

تعزیه “احمد سفاح” هفتمین مجلسی است که در قالب “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، امشب یکشنبه ۱۶ شهریورماه، بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، شامگاه گذشته، شنبه ۱۵ شهریورماه توسط “گروه تعزیه فتح خیبر” به سرپرستی جمال

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای تعزیه “احمد سفاح” در هفتمین شب از “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”

تعزیه “احمد سفاح” هفتمین مجلسی است که در قالب “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، امشب یکشنبه ۱۶ شهریورماه، بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، شامگاه گذشته، شنبه ۱۵ شهریورماه توسط “گروه تعزیه فتح خیبر” به سرپرستی جمال قاسمی با مجلس “قانیای فرنگ”

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه “عمرو بن عبدود” مقابل تالار وحدت اجرا می‌‌شود

تعزیه “عمرو بن عبدود” پنجمین مجلسی است که در قالب “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، امشب جمعه ۱۴ شهریورماه، بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، شامگاه گذشته پنجشنبه ۱۳ شهریورماه توسط “گروه تعزیه فتح خیبر” به سرپرستی

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه “امام رضا(ع)” اجرا می‌‌شود

تعزیه “امام رضا(ع)” چهارمین مجلسی است که در قالب “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، امشب پنجشنبه ۱۳ شهریورماه بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، “دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه”، شامگاه گذشته چهار‌شنبه دوازدهم شهریورماه توسط “گروه تعزیه فتح خیبر” به سرپرستی جمال

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه «فضل و فتاح» در پهنه رودکی

عزیه «فضل و فتاح» سومین مجلسی است که در قالب «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب چهارشنبه ۱۲ شهریورماه بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، شامگاه گذشته سه‌شنبه یازدهم شهریورماه توسط «گروه تعزیه فتح خیبر» به سرپرستی جمال قاسمی با مجلس

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای تعزیه «حضرت امیر (ع)» در پهنه فرهنگی رودکی

تعزیه «حضرت امیر(ع)» دومین مجلسی است که در قالب «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، شامگاه گذشته دوشنبه دهم شهریورماه توسط «گروه تعزیه فتح خیبر» به سرپرستی جمال قاسمی با مجلس «عبدالله‌بن‌عفیف»

ادامه مطلب »
اخبار

برگزاری دفتر دوم «شبیه خوانی در پهنه» با اجرای ۵ تعزیه

دفتر دوم رویداد «شبیه خوانی در پهنه» به مدت پنج شب در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، رویداد «شبیه خوانی در پهنه» که در دهه اول ماه محرم و توسط گروه  تعزیه سیدالشهدا(ع)  به سرپرستی «احمد عزیزی» در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت برگزار شد، با اجرای گروه تعزیه «فتح خیبر»

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه “شهادت امام حسین‌(ع)” در پهنه رودکی به صحنه رفت

همزمان با نهمین شب از برگزاری رویداد “شبیه‌خواین در پهنه”،‌ شامگاه شنبه، ۸ شهریورماه تعزیه “شهادت امام حسین‌ (ع)” با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط گروه تعزیه سیدالشهدا(ع) در پهنه فرهنگی رودکی اجرا شد. به گزارش هنرآنلاین، تعزیه “شهادت امام حسین‌(ع)” دهمین مجلسی بود که در طول ۹ شب گذشته همزمان با دهه نخست ماه محرم و پس از اذان مغرب

ادامه مطلب »
اخبار

اجرای تعزیه “شهادت امام حسین‌‌‌(ع)” در نهمین شب از رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه”

تعزیه “حضرت ابوالفضل‌(ع)” نهمین مجلسی بود که در طول هشت شب گذشته در قالب رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه” توسط “گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شد. این گروه در ادامه به اجرای مجلس “شهادت امام حسین‌(ع)” می‌پردازد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، جمعه هفتم شهریورماه، در هشتمین شب از رویداد “شبیه‌خوانی

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه “حضرت ابوالفضل‌‌(ع)” در پهنه رودکی اجرا می‌‌شود

تعزیه “حضرت قاسم‌(ع)” هشتمین مجلسی بود که در طول هفت شب گذشته در قالب رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه” توسط “گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شد. این گروه در ادامه به اجرای مجلس “حضرت ابوالفضل‌(ع)” می‌پردازد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، پنجشنبه ششم شهریورماه، در هفتمین شب از رویداد “شبیه‌خوانی در

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه “حضرت قاسم‌ (ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود / “شبیه‌خوانی در پهنه” را به صورت زنده ببینید

تعزیه “حضرت علی‌اکبر(ع)” هفتمین مجلسی بود که در طول شش شب گذشته در قالب رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه” توسط “گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شد. این گروه در ادامه به اجرای مجلس “حضرت قاسم‌(ع)” می‌پردازد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، چهار‌شنبه پنجم شهریورماه، در ششمین شب از رویداد “شبیه‌خوانی در

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه «حضرت علی‌اکبر(ع)» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود

تعزیه «حر ریاحی» ششمین مجلسی بود که در طول پنج شب گذشته در قالب رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شد. این گروه در ادامه به اجرای مجلس «حضرت علی‌اکبر(ع)» می‌پردازد. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، سه‌شنبه چهارم شهریورماه، در پنجمین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، مجلس «حر ریاحی»

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه “دو طفلان مسلم(ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد

تعزیه “دو طفلان مسلم(ع)” چهارمین مجلسی بود که در قالب رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه” توسط “گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شد. این گروه در ادامه به اجرای مجلس “حر ریاحی” می‌پردازد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، دوشنبه سوم شهریورماه، در چهارمین شب از رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه”، مجلس “دو طفلان

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه “حضرت مسلم‌(ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد

تعزیه “حضرت مسلم‌ (ع)” سومین مجلسی بود که در قالب رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه” توسط “گروه تعزیه سیدالشهدا (ع)” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شد. این گروه در ادامه به اجرای مجلس “دو طفلان مسلم‌ (ع)” می‌پردازد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، یکشنبه دوم شهریورماه، در سومین شب از رویداد “شبیه‌خوانی در پهنه”،

ادامه مطلب »
اخبار

تعزیه «طفلان زینب(س)» و «وهب نصرانی» در پهنه رودکی اجرا شد

تعزیه «طفلان زینب(س)» و «وهب نصرانی» دومین مجلسی بود که در قالب رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شد. شامگاه گذشته، شنبه یکم شهریورماه، در دومین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، دو مجلس «طفلان زینب(س)» و «وهب نصرانی» مقابل تالار وحدت اجرا شد. «طفلان زینب(س)» و «وهب نصرانی» دومین اجرای رویداد «شبیه‌خوانی

ادامه مطلب »
اخبار

پهنه رودکی میزبان مجالس تعزیه می‌شود

رویداد «شبیه خوانی در پهنه» به مدت ده شب در پهنه فرهنگی رودکی برگزار خواهد شد. این اجراها در پهنه رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و  پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود. در این تعزیه‌ها احمد عزیزی (شهادت‌خوان)، مسعود عزیزی (علی اکبر خوان)، حسین عزیزی (زنانه‌خوان و امام خوان)، حبیب ماهری (زنانه خوان)، حسن

ادامه مطلب »