preloader-matrix

روایت متفاوت، راز جذابیت علمدار است

چهارمین شب از اجرای موسیقی- نمایش علمدار به روایت پرویز پرستویی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی،
سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «علمدار» در تالار وحدت نشستند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن اشاره به اینکه «علمدار» نمایشی فاخر و در خورشان است، گفت: علمدار توانسته راوی شایسته‌ مفهوم عظیم عاشورا باشد و از این منظر اثری بسیار جذاب است.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد ظرفیت‌‌های بیشتر به منظور اجرای این گونه آثار عنوان کرد: برگزاری این سطح از اجراها با حضور ارکستر عظیم همراه با بخش‌ها و حرکات نمایشی متعدد، نیازمند سالن‌های نمایش خاص است و متاسفانه این‌گونه سالن‌ها عمدتاً محدود به پایتخت است. آقای دکتر اسماعیلی تاکید و همت دارد تا آثار نمایشی در این سطح، در مراکز مختلف استان‌ها اجرا شوند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی نیز انجام شده است. امیدواریم آثار فاخری مانند علمدار را بتوان در استان های مختلف به روی صحنه برد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه پیش از این نیز تماشاگر آثار تلفیقی، تاریخی و مذهبی بوده‌ام، عنوان کرد: «علمدار» با ترکیبی از موسیقی، نمایش و روایتگری متفاوت، جذابیتی ویژه دارد.
مقیمی افزود: امروز جنگ بر سر روایت‌هاست؛ اصل وقایعی چون عاشورا مشخص و روشن است اما نوع روایت دارای اهمیت است که این وقایع را جذاب و ماندگار می‌کند؛ این موسیقی- نمایش روایت متفاوتی دارد و مبحث تاریخی در قالب هنر در آن مطرح می‌شود.
او با تاکید بر اینکه نوع نگاه به موضوع تاریخی باعث ماندگاری آن واقعه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع که این اثر پس از دو سال دوباره روی صحنه می‌آید و همچنان از آن استقبال می‌شود، محصول روایت درست آن است.
وی افزود: شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبعیت از شعار دولت، عدالت فرهنگی است به این معنی که نگاه‌ها و ظرفیت‌های خاص به سراسر کشور تسری یابد.
مقیمی تاکید کرد: باید زمینه ای فراهم شود که هموطنان در نقاط مختلف کشور بتوانند امکان تماشای آثار فاخری مانند علمدار را داشته باشند که هم می توان زمینه اجراها را فراهم کرد و هم آموزش هنر را برای تشکیل گروه های هنری در شهرستان توسعه داد.
اجرای پایانی موسیقی‌- نمایش عاشورایی «علمدار» امشب در تالار وحدت به روی صحنه می رود.
انتهای پیام