preloader-matrix

وزیر فرهنگ در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا»:

برای ترویج خانواده پاک از همه عرصه‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌کنیم/ «حوا» به فهرست جشنواره‌های بین‌المللی کشور اضافه می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بنای اولیه، اصلی، مهم و اساسی انقلاب اسلامی تحکیم بنیان‌های خانواده است، گفت: از همه عرصه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج خانواده پاک و انسانی استفاده می‌کنیم و در همین راستا نیز جشنواره فیلم «حوا» به فهرست جشنواره‌های بین‌المللی کشور اضافه خواهد شد.
کنسرت امین بانی در تاریخ 20 تیرماه 1402 در تالار وحدت برگزار شد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه -۲۳ تیر- در آیین پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» که در تالار وحدت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اگر می‌خواهیم در نظام های اجتماعی موفق باشیم شرط لازم این است که خانواده‌هایی اصیل و پاک بر پایه مهر و عاطفه و روابط شرعی و انسانی داشته باشیم.

وی خانواده را محل وفاق همه جامعه بشری توصیف کرد و تاکید کرد: خانواده، امری مقدس نزد همه خیرخواهان انسانی و ادیان بشری و محل وفاق همه کسانی است که به دنبال ایجاد نظامی اجتماعی بر پایه مهر و پاکی هستند. اگر جامعه‌ای می خواهد به سعادت برسد باید این کانون گرم باشد و به موقع تشکیل شده و در زمان مناسب به شاخ و برگ و میوه برسد تا اجتماعی نمونه و شجره طیبه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که جامعه ایرانی-اسلامی خانواده‌محور است، تصریح کرد: الگوی ما مثل همه حوزه‌های دیگر خاندان وحی و اهل بیت(ع) است که مظهر پاکی و دوری از ناپاکی‌اند. در ایران اسلامی زن و مرد دوشادوش هم یک اجتماع کوچک را تشکیل می‌دهند و حاصل این پیوند فرزندانی هستند که در دامن پر مهر پدر و مادر پرورش می‌یابند. همه فضایل جامعه انسانی به واسطه تشکیل درست این هسته اولیه یعنی اجتماع خانواده است.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: امروز تمدن ناسازگار با فطرت بشری به دنبال تحمیل الگوهای ناهنجار خود در عرصه خانواده است. اگر به این عرصه عمومی نظام بین‌المللی نگاه کنید، در می‌یابید که موارد و مفاهیمی نظیر همجنسگرایی امروز به عنوان یک جریان نامتعادل، استعماری و غیر انسانی بنیان خانواده را تهدید می‌کند. در مقابل،  در دوره طلایی حاکمیت دین در جمهوری اسلامی ایران، برای تعظیم خانواده، روز نزول آیات الهی در تمجید و تکریم از عملکرد خانواده اسوه، این روز مبارک به نام خانواده نامگذاری شد. روزی که بیش از آنکه یک نامگذاری عادی و متداول باشد، یک فرهنگ مهم پشت سر خود دارد.

اسماعیلی افزود: شعار جشنواره «حوا» این است که ما پای خانواده سالم، انسانی، شرعی و اخلاقی ایستاده‌ایم. ناگزیریم بایستیم و ترویج کنیم. برای ساخت آینده‌ای درخشان، برای نسل بعدی و برای تربیت نیروهای جامعه‌ساز آینده باید خانواده را ترویج کنیم.

وی ادامه داد: نام مقدس «حوا» برای جشنواره فیلم انتخاب شد، چون «حوا» مادر ما همه انسان‌هاست و همه انسان‌ها مدیون این مادر بزرگوار هستند. برای ارج نهادن به این مادر بزرگ آسمانی همه انسان‌ها، این جشنواره به نام حوا نامگذاری شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به ارسال ۳۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره و استقبال خوب از آن گفت: این جشنواره در سال آینده با شکوه و رونق بیشتری برگزار خواهد شد و انشاالله این کار جدید و جشنواره مهم به فهرست جشنواره‌های بین‌المللی کشور اضافه خواهد شد که نقطه مشترک و وصل بین همه دغدغه‌مندان حوزه خانواده در سراسر دنیا با هر دین، مذهب و نگاه است.

وی با تشکر از مهدیه سادات محور، دبیر جشنواره،  وی را مصداق یک بانوی تراز تفکر انقلاب اسلامی دانست که با مادری و تربیت فرزندانش، هنرمندی برجسته نیز در عرصه سینما است،

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور از ۱۶ تا ۲۳ تیر در ۱۲ استان و از ۲۰ تا ۲۳ تیر در تهران برگزار شد.