preloader-matrix

سید محمد حسینی: امیدواریم مستند نمایش “سرباز” آغازی بر تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری باشد / سزاوار است ابعاد شخصیت شهید سلیمانی در قالب جذاب هنر ارائه شود

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی می‌گوید سزاوار است ابعاد شخصیت، زوایای زندگی و ظرایف رفتاری سردار قاسم سلیمانی در قالب جذاب هنر ارائه شود تا الگویی برای همه خصوصاً نسل جوان باشد.

 

سرویس موسیقی هنرآنلاین: مستند نمایش “سرباز” به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و کارگردانی حسین پارسایی، با نگاهی به سویه‌های زیستی و مقاومتی شهید قاسم سلیمانی، از جمعه ۱۲ دی از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت پنج شب در تالار وحدت اجرا می‌شود و به صورت آنلاین از طریق تلویزیون تعاملی “لنز” قابل تماشاست.

 

سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت دهم در حاشیه اجرای مستند نمایش “سرباز” به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان قهرمان ملت ایران و امت اسلامی حق بزرگی بر گردن همگان ازجمله هنرمندان و فرهیختگان دارد.

 

او ادامه داد: از آقای پارسایی و گروه هنرمندانی که با همت خود در ایام سالگرد شهادت آن فرمانده بی‌بدیل، نمایش “سرباز” را به روی صحنه آوردند باید تشکر کرد که کاری درخور و ارزشمند تقدیم خیل دوستداران حاج قاسم کردند. امیدواریم که این اقدام مبارک آغازی بر تولید آثار فاخر و ارزشمند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد.

 

وی افزود: تماشای صحنه‌های تأثیرگذار و عاطفی این نمایش، بی‌اختیار اشک‌ را بر دیده جاری می‌سازد و گوشه‌ای از نقش‌آفرینی این عبد صالح و مجاهد نستوه و نیز عمق خباثت و شقاوت دشمنان کینه‌توزش را به منصه ظهور می‌رساند.

 

حسینی تأکید کرد: سزاوار است ابعاد شخصیت، زوایای زندگی و ظرایف رفتاری این انسان محبوب و دوست‌داشتنی در قالب جذاب هنر ارائه شود تا الگویی برای همه خصوصاً نسل جوان باشد که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند، که بدانند فرزندان برومند این مرز و بوم چه دلاوری‌ها و فداکاری‌هایی برای حفظ تمامیت ارضی، امنیت، استقلال و سربلندی ایران عزیز از خود نشان داده‌اند.