preloader-matrix

«سیمرغ نامه» در تالار وحدت تماشایی می‌شود

پروژه موسیقایی– نمایشی «سیمرغ نامه» براساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری اثری موزیکال از مریم شریف‌زاده و کارگردانی میترا کریم‌خانی شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، «سیمرغ نامه» عنوان یکی از تازه‌ترین پروژه‌های موسیقایی– نمایشی براساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری است که روز جمعه شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به آهنگسازی مریم شریف‌زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریم‌خانی در تالار وحدت تهران به صحنه می‌رود.
مریم شریف‌زاده شیرازی و امیرعابدی تهیه‌کنندگان، خشایار حاجی سید جوادی مجری طرح، پگاه نیایی طراح حرکات فرم، نگار اعزازی سرپرست سازهای کوبه‌ای برخی از اعضای گروه اجرایی این پروژه نمایشی– موسیقایی را تشکیل می‌دهند.
در توضیحات تکمیلی این پروژه ملی که با همراهی گروهی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان در پاسداشت عطار نیشابوری و قالبی متفاوت روی صحنه می‌‍رود، آمده است:
این اثر براساس داستان منطق‌الطیر اثر ارزشمند عطار نیشابوری بازنویسی و روی اشعار آن آهنگسازی و تلفیق شعر و موسیقی انجام شده است. در این پروژه تلاش شده تا با تلفیقی از موسیقی و یک اثر ادبی فاخر ایرانی، اثری موسیقایی– نمایشی متفاوتی با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده کودک و نوجوان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده شود.
این اثر نه تنها توجه مخاطب را به ادبیات کلاسیک و موسیقی بدیع ایرانی جلب می‌کند، بلکه با ایجاد نقش برای پرندگان بومی ایران، آن‌ها را به توجه به محیط زیست می‌طلبد. بنابراین داستان منطق‌الطیر بهانه‌ای است برای معرفی بخشی از میراث طبیعی این سرزمین و طبیعتی که بخشی از آن پرندگان بی‌همتایی هستند.