preloader-matrix

نوشته وزیر فرهنگ در فضای مجازی پس از افتتاح پرشور جشنواره موسیقی فجر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در جدیدترین یادداشت‌ خود در برنامه کاربردی روبیکا ضمن انتشار فیلمی از روز نخست سی و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر نوشت: در جشنواره امسال اهتمام ویژه ای به تقویت سرودهای انقلابی صورت گرفته است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جدیدترین یادداشت‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی آمده است: «عید مبعث رحمت للعالمین، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) که در وصف دلسوزی او به امتش از طرف باری تعالی می خوانیم که 《لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ》

بر امت اسلامی، رهبر حکیم انقلاب و مردم عزیز ایران مبارک باد.

در شب این عید بزرگ جشنواره موسیقی فجر امسال، با شکوه بسیار، در تهران و ۱۴ استان دیگر آغاز شد. هنرمندان موسیقی در رشته های مختلف، از همه مناطق کشور، برای جشنواره امسال سنگ تمام گذاشتند.

در جشنواره امسال اهتمام ویژه ای به تقویت سرودهای انقلابی صورت گرفته که هنرمندان این بخش در قالب ۲ بخش به رقابت خواهند پرداخت. خدا قوت به همه هنرمندان و همکاران عزیزم»

گفتنی است، سی و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر که شب گذشته با حضور وزرای فرهنگ و امورخارجه و اجرای ارکستر ملی ایران بطور رسمی در تالار وحدت تهران گشایش یافت، امسال هفت سالن میزبان ۸۷ اجراهای جشنواره  طی ۶ شب هستند. تالار وحدت در بخش ارکسترال و بین‌الملل با ۹ اجرا، تالار رودکی در بخش ردیف دستگاهی و مسابقه موسیقی ایران با ۲۳ اجرا، فرهنگسرای نیاوران در بخش بانوان و بین‌الملل با ۱۱ اجرا، فرهنگسرای ارسباران در بخش سرود و موسیقی نواحی با ۱۹ اجرا، مجموعه کوشک باغ هنر در بخش موسیقی نواحی با ۱۳ برنامه میزبان جشنواره موسیقی فجر هستند.